בת חדשה למשפחת HD Sony נחתה בישראל, היישר לחיקה של חברת אוטופיה HDW-F900R. לכאורה, רק האות R כסיומת מבדילה אותה מאחותה הכמעט תאומה, זאת עם ה-A כסיומת. אבל הכמעט הזה הוא משמעותי ביותר, שכן  HDW-F900R היא היחידה בדור החדש של מצלמות HD של סוני, ששוקלת 7 ק"ג פחות, מציגה תפריטים, מאפשרת שמירה של הגדרות ועוד (ראו הבדלים בסוף הכתבה).


 


כמובן שאייוי, טבצ'י, הבעלים של אוטופיה והאב המאושר עם התוספת החדשה, גאה בה מאד. "זוהי הכלה החדשה שלנו לתחום השכרת ציוד לפרסומות האיכותיות", הוא אומר. "כידוע זהו תחום חדש עבורנו, משום שעד היום לא היה לנו פתרון לתחום ה-HD עבור פרסומות וסרטים. עד היום התמחינו באספקת פתרונות ציוד עד לרמת הביניים, וכמובן ש- HDW-F900Rהיא קפיצת מדרגה ענקית בכניסה לשוק האיכותי…"


 


אייוי מגלה שבקרוב אוטופיה תתחיל להציע חבילות שיכללו תאורת HMI 12 ו-6 קילו, שגם הן לא היו קודם בהיצע שלה. "עד היום, כאשר התבקשנו לספק פתרון ברמות הגבוהות הללו, היינו משכירים את הציוד מספקים אחרים, בארץ או בחו"ל", מסביר אייוי. "לכן היה לי ברור שאם אנחנו מתכוונים לספק לסרטים ממש, ולא רק לדרמות-טלוויזיה – אנחנו חייבים להעמיד לרשות השוק הצע מתקדם בתחום התאורה…"


 


חזון היעד של אייוי להחזיק מלאי ציוד שיספיק לגבות שתי הפקות פרסומת ושתי הפקות קולנוע בו זמנית. "היום אנחנו החברה המובילה בהשכרות ציוד וידאו, והרכישה של המצלמה וציוד התאורה הטוב בעולם – תקפיץ אותנו מדרגה לטובים ביותר גם בשירותי צילום HD. למעשה, כבר היום אנחנו יכולים לספק את המגוון הגדול ביותר במוצרי DV +דיגיטל בטה +HDV".


 


אכן, דרך ארוכה ומרשימה עברה אוטופיה מאז נולדה בשנת 1994 עם מצלמת BVW-400p של סוני ביד. "השנים הראשונות היו קשות", משחזר אייוי, "במקור אני איש סאונד וידעתי פחות על מצלמות. את המצלמה השניה קניתי בשנת 1999 – אבל את הקידום המשמעותי עשתה רכישתה של BVW-600p ארבע מצלמות PD-150 הראשונות בשוק. למעשה רכשתי אותן לאחר ששמשו כמצלמות הדגמה אצל ישפאר, ABS ודני נטוביץ.


מה ששיחק לידי היתה העובדה שבמשך כחצי שנה לא הגיעו מצלמות דומות לארץ, בגלל תקלה בלתי צפויה בפס היצור שלהן והעובדה הזאת הרימה את העסק…"


 


כיום מספקת אוטופיה שירותים לרוב ההפקות הגדולות, באמצעות הציוד המגוון שלה שכולל מצלמות כתף, מצלמות קטנות (מיניDV) וכן מצלמות PC ומצלמות זעירות שמשולבות בפרוייקטים בסגנון ראיליטי. בין ההפקות מהסוג האחרון היו פרויקט  Y(60 מצלמות בתוך הבית ומערכת בקרה), סוף הדרך (10 מצלמות זעירות בתוך כלי הרכב ובנוסף ל-10 מצלמות DSR-570), העונה הראשונה של לרוץ לדירה ועוד.


 


"בשנת 2006 בלבד היינו מעורבים בשש סדרות ואני מאמין שאנחנו החברה הכי מתקדמת בשוק מבחינת סוגי ציוד", מעיד אייוי על אוטופיה. " אבל הדבר החשוב לנו ביותר בעסק, זה השירות, שאותו אנו נותנים 24/7 . לשם כך אנחנו מחזיקים צוותים בשלוש משמרות, כך שאם יש ללקוח תקלה בכל שעה משעות היממה – אנחנו רצים ומחליפים לו אותה, או מתקנים במיידית. התיקים שאנו קונים לעתים תכופות בגלל ההתבלות שלהם – עוזרים לנו לשמור תקינות קבועה של הציוד…"


 


אייוי מעריך את צורכי השוק כיום ב-6 מצלמות HD.  "רוב מצלמות ה-HD שבשוק ברגע זה – הן ישנות וברור שיצטרכו לישר קו עם האיכות שיש לנו", הוא אומר. "התחרות אז תהייה קשה, וזאת אחת הסיבות שהמצלמות שלנו מתומחרות כיום ב-10% מעל מחיר השוק".


 


על הבחירה במצלמות של סוני, הוא מספר: " לפני ההחלטה התלבטנו מאד. ניסינו לשנות פה ושם את המבחר, הבאנו מגוון של ציוד כמו מצלמות P2 של פנסוניק (DV) ומצלמות JVC (HDV).  אבל הגענו למסקנה שזה לא HD אמיתי ושאם אנחנו רוצים להיכנס לתחום הפרסומות האיכותיות – חייבים לרכוש HD אמיתי. בדקנו מצלמות של חברות שונות וגם חשבנו כבר לייבא מצלמה של פנסוניק – אבל בסוף הסתלקנו מהרעיון. התברר שהשוק דורש סוני, במיוחד לצורך המשך הפוסט. 


"המצלמה שרכשנו מיוצבת על קו התפר בנושא זה. בשנה הבאה תשיק סוני את גרסת SR – מצלמה עם  פורמט דגימה של 4:4:4,לעומת 4:2:2 ולכן התלבטנו אם להמתין ל-SR. כי למעשה, גרסת 4:4:4 לא מיועדת לדרישות בשוק הישראלי,  כי עדיין אין ציוד פוסט ל-4:4:4 ולערכתי גם לא יהיה קיים בשנים הקרובות. עכשיו אנחנו הולכים לשווק את המצלמה כחבילה שכוללת את מגוון מוצרים איכותים ביותר. החבילה הבסיסית תכלול מצלמה, עדשה HD של קנון ,חצובת פילם של אוקנור (2060), מוניטור HD 17 אינץ' של פנסוניק, מוניטור אסטרו של 8 אינץ' ואפשר יהיה לשכור גם מוניטור 14 אינץ' של סוני, מט בוקס של Chrosziel ועוד".


 


אייוי חושש שהשירות עלול להיפגע בקטגוריה זו, משום שבינתיים אין לאוטופיה מצלמות נוספות לתמיכה מהירה. "אבל התחייבות היא התחייבות ואנו נדאג לשכור עבור הלקוח מצלמה חליפית מחברה אחרת", הוא מבטיח. "אפשרות כזאת היא רק רשת ביטחון לחודשים אחדים, עד שנביא מצלמה נוספת". ו..יש גם בדרך מצלמה נוספת בשם RED.


ומה החלום הבא? אייוי מחייך ומשיב: "פילם. אולי זה נשמע מוזר, אבל אני עדיין אוהב פילם ומאמין בו. בפילם יש את התעסקות מסביב שאנשים עדיין אוהבים. נכון, לא רואים מיד כמו בווידיאו, אבל כשרואים כבר את התמונה בפילם – זה משהו אחר…"


.


 


הבדלים בין המצלמות HDW-F900R HDW-F900A




  • אורך המצלמה קצר ב20% חשוב אם לדוגמא רוצים לבצע צילומים מתוך רכב/ ואפשרות לעבוד על סטדיקם + פרו 35


  • עיצוב של המצלמה הוא דק יותר מה שמאפשר איזון של המצלמה טוב יותר ואפשרות עבודה נוחה בצילום כתף.


  • משקל המצלמה נמוך ב-2.6 קילו מהגרסה הקודמת 5.4 קילו בלבד כולל עינית, עדשה, סוללה, ומיקרופון.


  • אפשרות שינוי של מהירות הצמצם מאפשר צילום במצבי חשיכה,  יצירת אפקט של מריחה או במצבים שונים קבלת עומק שדה הקיים בפילם. (יש צורך בכרטיס יעודי לביצוע יכולת זו HKDW-905R, כרטיס זה קיים במצלמה בארץ) קטבים שניתן לשלוט בצמצם בין 1-64 תמונות בשניה.


  • אפשרות יציאות וידאו ניתן למתג בין   SDI, HD SDI  וקומפוננט לעומת קומפוננט בלבד שהיה קיים בגרסה הקודמת בלבד המשמעות מגוון מוניטורים לצפייה בשטח ואין צורך לעבור לאות אנלוגי.


  • הבדל משמעותי נוסף הוא שינוי התפריט בעבר היה צורך בדף ונייר לרשום את השינויים שבוצעו כיום הממשק של התפריט פשוט יותר ואין צורך לרשום נתונים בצד


  • כרטיס זיכרון של סוני הקיים במצלמה מאפשר שמירה של הגדרות של המצלמה ניתן לשמור עד 20 הגדרות שונות שאותם ניתן לטעון בכל עת.