סדרות ישראליות מבית "דרסט הפקות" יהיו הראשונות שיצולמו בפורמט המתקדם


 


אולפני גלובוס גרופ, בבעלות יורם גלובוס, מציגים עליית מדרגה בשוק ההפקות בישראל: רכשו מצלמות אולפן HD Progressive, מסדרת HDC-1500 של Sony הרכישה כוללת עדשות של חברת Fujinon מסדרת HD, שווי העסקה 4 מיליון ש"ח.


סמנכ"ל ההנדסה של אולפני ג.ג. שלומי שאלתיאל "למצלמות ה-HD האולפניות, שיכנסו לשימוש שוטף באולפני ג.ג כבר בחודש הקרוב, יכולת צילום גבוהה ביותר המעמידה את האולפנים בקדמת הטכנולוגיה של אולפני הטלוויזיה בעולם. לראשונה בישראל, יחוברו מצלמות ה-HD על ידי סיב אופטי שיחבר את המצלמה ליחידת השליטה להעברת איכות תמונת HD מכסימלית, המאפשרת צילום והקלטה של HD Progressive multi format עפ"י דרישת הלקוחות.


מצלמות ה-HD Progressive multi format עומדות בסטנדרט שידור HD  הגבוה ביותר בעולם וזהות למצלמות שנרכשו על ידי אולפני ה-BBC ואולפנים רבים בעולם. רכישת המערכת וציוד נוסף מהווה שלב ראשון לקראת בניית אולפן גדול עתידי עם ריבוי מצלמות בפורמט ה-HD". 


המצלמות שנרכשו מיועדות לצילומי סדרות ותכניות טלוויזיה באיכות HD באולפנים בנווה אילן. סדרת הטלוויזיה "חצויה" בהפקת "דרסט הפקות" תהיה הסדרה הראשונה בישראל שתצולם בפורמט זה באולפנים.


ישראל הורוביץ, מנכ"ל קבוצת גלובוס גרופ: "אנו מכינים את עצמנו לדור הבא של האולפנים, לפי דעתנו, עם הוצאת הרישיונות  ידרשו האולפנים לצלם בפורמט ה-HD, ואולפני ג.ג. יהיו הראשונים שמוכנים לצלם HD".


 


בתמונה: סמנכ"ל ההנדסה של אולפני ג.ג. שלומי שאלתיאל