אב טיפוס של כיסוי מגן למצלמה אשר נוצר תוך שימוש בטכנולוגיה חדישה זו הוצג בשבוע שעבר בתערוכת Photokina 2006 בגרמניה


Olympus, הכריזה על פיתוח של שיטת דחיסה חדשנית לעיצוב של חומרי עץ בתלת מימד. טכנולוגיה זו מאפשרת שימוש בעץ לייצור כיסויי מגן למוצרים אלקטרוניים.


באמצעות פיתוח זה הצליחה אולימפוס להגדיל את כוח המשיכה של עץ ברוש מ 0.4~ 0.5 לערך עד למעלה מ-1 (שיעור דחיסה של פי 2.5 לערך). התוצאה הנה חומר על בסיס עץ שהוא מחד דק ומאידך חזק בהרבה מחומרי פלסטיק כגון ABS ושרף פוליקרבונט, אשר משמשים על פי רוב ליצירת כיסויים למוצרים אלקטרוניים.


התהליך החדש מתבסס על מומחיותה של אולימפוס בטכנולוגיות עיצוב מתכות אשר פותחו והותאמו עבור עדשות, מצלמות דיגיטאליות, מיקרוסקופים ואנדוסקופים. התהליך מוביל לעיצוב חומר העץ לצורה המבוקשת וליצירת פטינה טבעית תוך הפחתת הצורך לעיבוד נוסף של החומר באופן משמעותי.


אב טיפוס של כיסוי מגן למצלמה אשר נוצר תוך שימוש בטכנולוגיה חדישה זו הוצג בתערוכת Photokina 2006, אב הטיפוס מדגים את הפוטנציאל העתידי הטמון בטכנולוגיה, אם כי בשלב זה לא הוכרז על תכניות מסוימות לייצור מוצר בטכנולוגיה זו.


דוד אלון, מנכ"ל אלודה, יבואן אולימפוס מסר כי "אולימפוס רואה בשימוש בעץ תשובה לשאיפת הצרכנים למוצרים אסטטיים – הצבע הטבעי, הפטינה והגרגרים מוערכים כמעט באופן אוניברסאלי כסממני יופי ומכאן נבע הרעיון החדשני".