המצלמה המפוצלת מאפשרת צילום תלת מימדי בצורה פחות מגושמת


 


Arri סיפקה אב טיפוס של מצלמת Alexa בגרסה M לCameron-Pace Group, גרסה זו פותחה על מנת לאפשר צילום תלת מימדי באמצעות מיתקון קטן יותר. על מנת לענות לדרישה זו Arri הפרידה בין החיישן והאופטיקה לעיבוד וההקלטה של המצלמה.  


הפיתוח של המצלמה נעשה ביחד עם  Cameron-Pace Group"הצוות של Arri נענה בחיוב לדרישות שוק התלת מימד על ידי יצירת Alexa M" אומר James Cameron יו"ר משותף של CPG, בשלב הראשון חברת CPG תשווק בלעדית את גרסה זו.


החלק הקדמי של המצלמה (ראש המצלמה) מעביר מידע בקצב של 18 גיגה בייט לגוף המצלמה, החיבור בין שני החלקים מתבצע באמצעות סיבים אופטיים שמאפשרים גם לספק מתח לראש המצלמה השוקל 3 קילו בלבד. למצלמה ישנן מספר יציאות לצורכי בקרה המאפשרות עבודה בשיטת Steadicam או שליטה מרחוק.


גוף המצלמה מספק את אותו העיבוד וההקלטה הקיימים במצלמה המקורית. הסאונד והמידע מצורף (metadata) ניתנים להקליטה על גבי כרטיס SxS Pro או על גבי מקליטים חיצוניים כולל הפורמט Arriraw (ראה כתבה).


המשמעות של חיבור עם סיבים אופטיים מאפשר הרחקה של ראש המצלמה מגוף המצלמה למרחק של עד 1 קילומטר.


המשוב של CPG ייאפשר לArri ליצור את המוצר הסופי המתוכנן לתחילת 2012. Arri מתכוונת לשלב טכנולוגיית אוטומציה שCPG משלבת בrig בתוך המצלמה.



כמו כן ישנה גרסה חדשה נוספת Alexa Studio הכוללת תריס מראה שקט במיוחד ועינית. המצלמה כוללת חיישן 4:3 (זו המצלמה היחידה עם שבב ביחס זה, מה שמאפשר יכולת של תמונת anamorphic)
בנוסף החברה הוסיפה מצב של צילום מהיר ל Alexaו- Alexa Plusהמאפשר צילום בקצב של 60-120 תמונות בשנייה (עידכון 5.0) בשימוש עם הכרטיסים החדשים של סוני 64GB SxS Pro (המהירים פי 4 יותר מגרסה 32 גיגה)