חברת Avid המשווקת את Media Composer, אחת ממערכות העריכה המקצועיות הוותיקות ביותר בתחום עריכת הוידאו, משיקה את גרסת 2019 בתערוכת NAB לגרסה שעברה תכנון מחדש מהבסיס. ממשק משתמש חדש הניתן לשינוי על ידי המשתמש, הדור הבא של מנוע העריכה ותהליכי עבודה בגמר והפצה.

לדברי החברה, הגרסה החדשה מהפכנית ומתקדמת ומטרתה לענות על דרישות המשתמשים הוותיקים של מערכת העריכה ולמשוך לקוחות חדשים. למרות שהמשימה אינה פשוטה זה נראה די מבטיח, הזמן יראה אם השינויים שבוצעו הכוללים ביצועים טובים יותר, תאימות ונוחות למשתמש עומדים בציפיות.
למרות שיש מערכות עריכה שדור העורכים הצעיר יותר משתמש בהן כמו DaVinci Resolve, פרמייר פרו וFCPx, מערכות העריכה של Avid שכיחות במיוחד בעולם סרטי הקולנוע. אחת הבעיות היא תהליך הלמידה הארוך לשימוש במערכת, ונראה שגרסת 2019 נותנת מענה לנושא זה.

כאמור, הדבר הבולט בגרסה זו הוא שינוי של ממשק המשתמש. אם בעבר למשתמשים היו חלונות מרחפים רבים שניתן להצמידם למיקומים מסוימים, בגרסה החדשה הם מוחלפים בלוח עריכה שניתן כמובן להגדרות אישיות. בנוסף, ניתן ליצור ממשק משתמש שמבוסס על משימות כך שבחלון יראו רק את הכלים למשימה ושאר הכלים יוסתרו. כמו כן, בגרסת  Enterprise החברה הגדירה מספר תפקידים במסלול העבודה כך שכל משתמש יוכל להיכנס בהתאם למשימות שלו והתפריט המותאם יוצג לפניו. הניווט בתיקיות גדולות קל יותר ויותר ויזואלי, נראה שמפתחי התוכנה לקחו את הדברים הטובים מפרמייר פרו וMedia Composer ושילבו אותם יחד.

בגרסה החדשה המנוע מתחת לממשק המשתמש חדש, מה שמאפשר הצגה של הווידאו בצורה חלקה ויציבה יותר. יכולת כמו MFX OP1a (סטנדרט של תחנות שידור גדולות) מאפשר עיבוד (render) ברקע, גם של אפקטים.

יכולת חדשה בשם distributed processing streamlines תהיה זמינה בתוסף בעתיד הקרוב ותאפשר חלוקה של תהליכי העיבוד בכל תחנות המחוברות לרשת כך שהעורך לא יצטרך להמתין לשחרור של מנוע המחשב או המנוע הגרפי.

בנוסף, המערכת החדשה תומכת באיכות של 16k, צינור עיבוד נתונים 32 ביט מאפשר העברה של המידע באיכות מקסימלית, יחד עם עבודה בHDR ותהליכי עבודה ACES.

התוכנה צפויה לנהל את כל תהליך הפוסט: ביצוע לוג, עריכה, אפקטים, צבע, סאונד וגימור, הכל יהיה זמין ולא יהיה צורך לעזוב את התוכנה.

מועד שיווק: סוף מאי לכל שלוש הגרסאות (Media Composer First, Media Composer ו-Media Composer | Ultimate) בנוסף לגרסת Media Composer | Enterprise

מחיר: מחיר המנוי לגרסת Media Composer הוא 19.99 דולר, לגרסת Ultimate מחירה 49.99 דולר.

הודעה לעיתונות באנגלית