YCDמולטימדיה ו- Media Forest אפשרו לגופים ואמנים בתעשיית המוסיקה לקבל דיווחים על השמעת שירים ויצירות במקומות ציבוריים כאשר כלי מדידת ההשמעה משמש את גופי התמלוגים כמקור מידע אמין לחלוקת כספי התמלוגים


 


YCDמולטימדיה ו- Media Forest הודיעו היום על שיתוף פעולה ביניהן, במטרה לאפשר לאמנים, יוצרים, וגורמים נוספים בתעשיית המוסיקה לקבל דיווחים על השמעות בפועל של יצירותיהם בבתי עסק ומקומות ציבוריים. הפתרון הטכנולוגי של YCD, הבודק השמעה בפועל בבתי עסק, ישולב במערכת Media Forest כחלק משירות חדש המוצע ללקוחותיה של מדיה פורסט. השירות המשותף חושף מימד חדש של קידום יצירות ומתן מידע שיווקי ועסקי אודות השמעות מוסיקה במקומות ציבוריים, ומביא לשולחן העבודה של כל משתמש תמונה רחבה וכוללת יותר אודות השמעות השירים שלו במדיה (רדיו, טלוויזיה) ועכשיו גם בבתי עסק הפרוסים ברחבי הארץ.


 


מוסיקה כיום הינה מרכיב חשוב מהחוויה במקומות בילוי ובבתי עסק. יחד עם זאת, לאורך זמן האתגר היה בדיווח על 'מה נוגן בפועל'. בעלי עסקים משלמים תמלוגים, אך לא יודעים להעיד במדויק אילו יצירות ניגנו, וגם חברות ממוסדות ידעו לדווח איזה קבצי מוסיקה נמצאים במחשביהן המנהלים את השמעת המוסיקה, אך לא מה נוגן בפועל. כחברה הגדולה והמובילה בתחום החליטה YCDמולטימדיה לפתח כלי למדידת השמעה בפועל. בדיווחי המערכת עושים שימוש שוטף גופי התמלוגים כמקור מידע אמין לחלוקת כספי התמלוגים בעבור השמעה פומבית בבתי עסק.


 


כגוף חוקי ומאושר ע"י גופי התמלוגים YCD מקבלת פניות מאמנים בבקשה לקדם את יצירותיהם אצל לקוחותיה (למעלה מ-1200 בתי עסק ברחבי ישראל). ע"פ הפרסומים, בשנת 2008 העבירה YCD מולטימדיה 4 מיליון שקל תמלוגים בגין לקוחותיה.


 


"השירות החדש הוא בהחלט מהפיכה עבורי כאמן יוצר", אומר ארקדי דוכין. "הוא פותח המון אפשרויות לאמנים, גם ברמה המסחרית וגם ברמה האנושית. נפתחה בפניי האפשרות להיות חשוף למידע אודות השמעות במקומות ציבוריים, מה שנותן אתהיכולת הכי מדויקת להבין את "הקרבה לעם" של יצירותיי, ולהרגיש תחושה מחממת הלב שאתה קיים, לגיטימי, ואהוב. פתאום גיליתי שירים שלא כ"כ קיבלו תשומת לב ברדיו אבל התקבלו מאד יפה בבתי עסק. השירות החדש של מדיה פורסט הפתיע אותי מאוד, אני ממש בהלם מקצב ההתקדמות של השירות הזה. זה דבר אדיר!".


 


עברי לידר מצטרף לדוכין ואומר כי "השירות מספק פונקציונאליות נהדרת בתחום שהיה מאוד נסתר, קשה למעקב, ולכן פרוץ. זהו כלי אדיר המאפשר לקבל תמונה מדויקת ורחבה על השמעות מוסיקה בבתי עסק רבים אשר יהפוך את התחום למשהו מאורגן".


 


דני זאבי, מנהל הטכנולוגיה הראשי של YCDמולטימדיה: "אנו גאים על פיתוח כלי מדיה חכם המאפשר לאמנים לעקוב בזמן אמת ולמדוד, באופן המדויק ביותר, את כמות ואופן השימוש בפועל ביצירות שלהם. מבחינת YCD כמובילת שוק, מדובר בפיתוח שמחזק את הקשר בין האמנים, בעלי העסקים והחברה. פיתוח הפתרון ארך למעלה משנתיים וכעת יוכלו ליהנות מהשימוש בו אלפי אמנים בישראל. אנחנו שמחים ומברכים על שיתוף הפעולה עם Media Forest, מבחינתנו הם הפלטפורמה האולטימטיבית לכך".


 


יואב גז, מנהל הטכנולוגיה הראשי של Media Forest: "אנו שמחים על כך ש YCD ו-Media Forest הצליחו להביא לשוק שירות חיוני, מתקדם וחדשני. אנו מאמינים כי מרכיב בתי העסק כזירת בידור משפיעה ומקדמת היצירה יילך ויגבר עם הזמן. השירות המשותף מאפשר בקרת השמעות במקומות ציבוריים וקידום והפצה של תכנים חדשים ישירות אל בתי העסק. באמצעות הפלטפורמה הייחודית שלנו, המשלבת יכולות למעקב אחר שידורים ודיווח בזמן אמיתי על השמעות מוסיקה ברדיו ובטלוויזיה יחד עם הטמעת הנתונים המסופקים ע"י YCD אודות השמעות מוסיקה בבתי עסק, Media Forest תרחיב את סל שירותי ערך מוסף המוצעים ללקוחותיה. אנו מודים ל-YCD על שיתוף הפעולה הפורה שהביא להשקת השירות החדש".