המחוקק האמריקאי מתאמץ להתמודד עם טכנולוגיות חדשות ורחפנים הם אחד הנושאים הבוערים בתעשיית הצילום הנבחנת. כעת נכנסים עדכונים וחוקים נוספים בארה”ב. לריסה מורי (Larissa Mori), אומנית אפקטים וכתבת בתחום התלת מימד, אנימציה וטכנולוגיה פרסמה מאמר באתר Cined. היא כותבת:

“ממש לפני חג המולד, פרסם מינהל התעופה הפדרלי (FAA) הצעה שתאפשר להם לעקוב אחר כל רחפן שטס במרחב האווירי של ארה”ב. כללים חדשים אלה נכנסו לתוקף כעת והם משפיעים על מפיקי סרטים.

“בשנת 2016, מינהל התעופה הפדרלי האמריקני (FAA) החל להעניק ויתורים שאפשרו לגופים מסחריים להפעיל רחפנים כחלק מ -107 כלליו.

החלטה זו עזרה ליצרני הרחפנים לצאת מתחום המוצרים החובבניים ולפרוץ לשוק למגוון יישומים מסחריים, מה שהתבטא היטב במספרים. על פי  Business Inside, מאז 2016 המכירות השנתיות של רחפנים גדלו מ -8.5 מיליארד דולר ל -12 מיליארד דולר שצפויות בשנת 2021.

“ממש לפני חג המולד בשנה שעברה, FAA הודיעה על מה שהתגלה כעדכון לא פופולרי למדי של 107 הכללים לטייסי רחפן מסחריים – מערכת השינויים הגדולה ביותר שלה עד כה. כללים חדשים אלה נכנסו לתוקף החל מאתמול (20.4). (קישור חוקים של הרחפנים באירופה וישראל).

החוקים החדשים שנויים במחלוקת, בעיקר “כלל הזיהוי מרחוק” הקובע כי בתוך 18 חודשים יצטרכו היצרנים לעדכן את כל הרחפנים החדשים ב”לוחית רישוי דיגיטלית”, כך שה- FAA ואכיפת החוק יוכלו לעקוב אחר כל הרחפנים בשמי ארה”ב.

למרבה המזל, מאז דצמבר ה- FAA החליט להסיר את כל דרישות השידור פרט לתחנות שידור, במיוחד שידור מבוסס אינטרנט / רשת. המשמעות היא שעכשיו ניתן לשדר זיהוי באמצעות Bluetooth או Wi-Fi לטווח קצר ולא צורך בחיבור לאינטרנט.

התקנות החדשות הללו קובעות כי עד שנת 2023 ידרשו לעדכן את כל הרחפנים לדגמים חדשים או להחליף רחפנים ישנים בטכנולוגיית זיהוי מרחוק אם הם טסים על אדמת ארה”ב. אחרת, זו נחשבת טיסה שלא כחוק. ה- FAA ורשויות האכיפה יוכלו לראות את מספר הזיהוי המשודר שלהם שהם יכולים להצליב עם מספר הרישום, המהירות והגובה של הכלי.

ישנם כמה יוצאים מן הכלל – אם הרחפן שוקל פחות מ- 250 גרם (Mini 2) והשימוש בו מוגדר כתחביב בלבד, הוא יכול להירשם כרחפן פנאי ולא צריך לעמוד בתקנה החדשה.

“חשוב לזכור שאם הסרט אינו מסחרי, זה לא בהכרח אומר שהוא ייפול לשימוש פנאי. באתר FAA הם קובעים שאם עושים עבודה ללא מטרות רווח או חינוכית, המפעיל נחשב כמטיס תחת כללי חלק 107. להבהרה הגדרת הכלי, לחצו כאן.

“עדיין ניתן להטיס רחפנים ללא טכנולוגיית זיהוי מרחוק, אך הם מוגבלים למה שה- FAA מכנה “אזורי הזיהוי המוכרים ל- FAA”.

למקור המאמר

תמונה: CineD