מנהל הצילומים והמפיק, נינו לייטנר (Nino Leitner) מאתר CineD, לקח את הרחפן החדש של DJI, DJI FPV להתרשמות ראשונה מנקודת מבט של מפיק סרטים.

“הטסת מזל”ט FPV של DJI היא חוויה שונה לגמרי: FPV פירושו הטסה מהמבט של הרחפן, וזה עיצוב חדש לחלוטין עבור DJI, עם מטרה אחרת לגמרי: טיסה בספורט, מהירות גבוהה, עם חופש תנועה לחלוטין בכל הצירים כך שניתן לבצע תנועות שלא ניתן לבצע ברחפנים רגילים. בנוסף לעובדה שניתן להטיס את הרחפן עם משקפיים.

מזל”ט FPV קשה להטסה ולוקח הרבה שעות לימוד לשלוט עליו, עם הרבה קריסות בתהליך. מרבית המזל”טים מסוג FPV נעשים בבניה עצמית ולעתים קרובות קלים מאוד, מה שהופך את הרחפן לרגיש יותר לתנועות קיצוניות. הרחפן של DJI אינו בדיוק קל משקל – משקלו כמעט 800 גרם, חלקו בגלל סוללה גדולה המאפשרת לו לטוס עד 20 דקות, אך כמובן גם עולה השאלה – כיצד תוכלו ללמוד להטיסו מבלי להרוס אותו כמעט מיד?”

הסקירה כוללת

  • מצבי טיסה
  • ללמוד להטיס עם היישום
  • שימוש במשקפיים להטסת הרחפן
  • התנהגות ומהירות
  • זווית ראייה רחבה
  • השוואה בין הבקר לחיישן התנועה
  • האם חיישן התנועה הוא העתיד
  • איכות התמונה מנקודת המבט של מפיק סרטים
  • מערכת ייצוב ציר אחד, ומייצב אלקטרוני
  • האם הרחפן מתאים למפיקי סרטים?

“ישנן הרבה פשרות עם הרחפן הזה אבל סוגי התנועות שהרחפן מסוג זה מסוגל לבצע זה משהו שלא יכול להשיג עם אף רחפן אחר של DJI. זה מתורגם גם לסוג הצילומים שמקבלים.

“לצלמים שלא מתכוונים להשקיע בסוג הצילום הזה ובזמן ההכשרה לא ישתלם לקנות את הרחפן, לעומת MAVIC AIR 2 או MAVIC 2 PRO. מי שמטיס רק במצב רגיל יקבל זווית ראייה רחבה יותר מאשר עם רחפנים אחרים, תמונה פחות יציבה בגלל היעדר מייצב שלושה צירים, וכן הלאה. אני בעצמי לא ממצה את כל הפוטנציאל של הרחפן שכן אינני שולט במצב הידני באופן מלא. אך לסיכום, זה בהחלט הכי כיף שהיה לי להטיס מזל”ט מזה שנים”.

לסקירה המלאה

00:00  – פתיח
00:23 – טיסה ראשונה
01:12 – הצגה ראשונה (של רחפני FPV)
02:00 – מפרט
02:46 – מצבים והגדרות
03:30 – היישום
05:16 – המשקפיים
06:37 – מה המהירות
07:03 – חומרי גלם של Christoph Tilley
07:27 – שדה ראייה
07:50 – בקר
08:04 – חיישן התנועה
09:28 – איכות תמונה ושימוש ברחפן למטרות הפקות סרטים