מצלמת A7s II שהושקה לאחרונה (ראה ידיעה באתר AV) עוררה  תגובות טובות בשוק. אחד הדברים שנוספו במצלמה הוא פרופיל הצבע S-Log 3 ומשתמשים רבים מציינים שיש יותר רעשים בצללים מאשר בפרופיל S-Log 2. הווידיאו הבא מציג את הבדל בעקומת הגמא בין  A7s II ל-FS7.


 


 


הווידיאו מוכיח שקיימים הבדלים נוספים חוץ מעקומת הגמא בפורפיל S-Log 3 בין מצלמות סוני שונות.  נראה במפורש שהתמונה במצלמת A7s II יותר מרוחה ושטוחה מאשר במצלמת FS7. כמות הביטים היא גורם נוסף המשפיע על התמונה הסופית.


שיחזור הצבע במצלמת FS7 הוא מדוייק יותר וזה משום שהוא 10 ביט בקצב של 150MB/s – לעומת A7s II שהוא 8 ביט ומקליט רק 4:2:0. המשמעות החשובה: כאשר המשתמש ישלב את אותו פרופיל צבע (LUT), התוצאה לא תהיה זהה לחלוטין ויהיה צורך לבצע התאמה נוספת.


גם ברמת האיכות A7s II  יכולה להפיק תמונות קולנועיות גם במצבי תאורה קשים. להלן דוגמא שהופקה על ידי Creative Grit


 



הוידאו צולם ב-4k בקצב של 25 תמונות בשנייה ב-S-Log 3. הרגישות המקסימאלית: 16,000 ISO. לא נעשתה הפחתת רעשים.


חברת ההפקה טוענת שהרעש נראה בברור בקובצי S-Log 3 לאחר הוספת פרופיל הצבע (LUT). לאחר טיפול קל בצבע והמרה ל1080p ישירות בציר הזמן הרעש פחת בצורה משמעותית.


הסיבה:יחס אות לרעש תלוי בצורה כמעט מוחלטת בשבב והוא לא משתנה לפי עקומת הגמא.  הצללים והאזורים החשוכים מוקלטים ברמה גבוהה יותר של בהירות כאשר מצלמים ב S-Log 3לעומת S-Log 2 וככל שנראה הרעש יותר משמעותי. אבל בפועל היחס של הרעש בתמונה הוא זהה בשני עקומות הגמא.


עקומות הגמא ב- S-Log 3כמעט ישרה ופרושה  עבודה יותר קלה בפוסט בעיבוד הצבע כשכל  שינוי ישפיע על כל התמונה בצורה זהה. כמו כן גמא S-Log 3 דומה מאד לגמא של קולנוע ולגמא Arri Log C . ברוב המקרים  פרופילי צבע שעובדים עם גאמות אלו יעבדו טוב גם עם S-Log 3.


בסך הכל, הרעש בתמונה לא צריך להיות הדאגה העקרית בצילום כאשר מצלמים ב S-Log 3במצלמת A7s II. יותר חשוב לדאוג לחשיפה נכונהעם  דגש על המקומות בחשיפת יתר. לאור העובדה ש S-Log  פחות סלחני לחשיפות יתר מאשר S-Log 2, עדיף להשתמש ב-S-Log 3 מאשר ב-S-Log 2.


 


למקור המאמר