בן לוי הישרדות 2017

"אנשי סאונד הם עם מיוחד" אומר מומחה הסאונד לראליטי, משה דור. הסאונד בריאליטי מורכב ומאתגר. אופי העבודה הוא כזה, שאין טייק נוסף לרוב הסצנות  ולאיש הסאונד יש הזדמנות אחת ויחידה להקליט חומרים לעריכה ובאיכות הגבוהה ביותר. עם הפקות ריאליטי שעולות מיליוני שקלים, חייבים לדאוג שהכל יעבוד כמו שצריך. אין תירוצים ואין מקום לטעויות. המטרה היא לא רק להשתמש בציוד הטוב ביותר, במגבלות התקציב ולתפעל אותו, אלא גם להתמודד עם לחץ תמידי ותנאי סביבה מאתגרים. כאשר מקליטים תכניות כמו "הישרדות" או "המרוץ למיליון", שמש קופחת, רוח או גשם זלעפות הם פרמטרים בעלי משמעות עצומה, שחייבים להילקח בחשבון, כי ההצגה חייבת להמשך. אי אפשר לעצור את השעון.

משה דור

משה דור עובד בתחום הסאונד בראליטי כבר 27 שנים. הוא כבר ראה את הכל. תוכניות כמו  "הישרדות", "אמזונס", "המרוץ למיליון", "אקס פקטור" ועוד. הוא אומר, "אני בבעיה, ליוויתי דורות של אנשי סאונד שלימדתי במכללת הנגב, והללו הפכו כבר להיות הורים, אנשי מקצוע מהשורה הראשונה עם לקוחות משלהם. כתוצאה מכך, הזמינות של אנשי סאונד ברמה גבוהה כמעט אינה קיימת לתקופה של פרויקט מלא. בראליטי חייבים אנשים קבועים לאורך הצילומים. כאלה שיכירו את המתמודדים ואת האתגרים של ההפקה הספציפית וידעו איך להפיק את הסאונד הטוב ביותר בכל סיטואציה."

על מנת לפתור את הבעיה, אני פותח בית ספר ללמודי סאונד עם התמחות בראליטי, שבו העביר קורס בן  12 מפגשים, 8 שעות כל מפגש בכל יום שישי. הקורס יהיה מחולק לחלק עיוני וחלק מעשי. החלק העיוני, יהיה באולפן צילומים מקצועי, והחלק המעשי יהיה בשטח בהתאם לנושא שבו נעסוק, לדוגמא, שעור התמודדות עם אתגרי מים יועבר בחוף הים, שעורי סאונד למצלמה נסתרת בסגנון "אמבוש" ו"יצאת צדיק" יועברו בלוקיישנים אמיתיים שמדמים את הסיטואציה וכו'. נתרגל הקלטת סאונד לאתגרים נוסח הישרדות ומשימות אקסטרים. נעבוד עם כל סוגי הציוד הקיים, כולל מצלמות הווידאו הפופולאריות בשוק. נלמד איך לסנכרן בין היחידות השונות, נעמיק בתפריטים של מכשירים ונלמד להפעילם בצורה הנכונה ביותר. נלמד על תקלות נפוצות ופתרונם ובשלב מתקדם נבין גם איך להיערך מבעוד מועד על מנת למנוע את התקלה הבאה עוד בטרם נולדה.

צוות הסאונד באוטו אוכל

הלימודים יגעו גם בג'אנרים נוספים של עולם הטלויזיה. יהיה יום שיוקדש לסרטים עלילתיים ויועבר על ידי אשי מילוא, סאונדמן ותיק ומומחה לסאונד לקולנוע. יהיה יום שיוקדש לתחום הפוסט פרודקשיין – אנו נבקר באולפן פוסט מוביל בארץ, נשמע חומרים שכל תלמיד הקליט בעצמו ונלמד כיצד להתאים את העבודה שלנו לצרכי חדר העריכה.

שעור נוסף יהיה בנושא RF  ויועבר ע"י מרצה מוביל בתחום. נלמד כיצד עושים חלוקת תדרים, ומה חשיבותה. נבין איך להתמודד עם סביבות קליטה קשות ומה אנחנו יכולים לעשות כדי להימנע מתקלות מבוססות שידור וקליטה.
יש לנו שיעור באיתור תקלה ותיקון ציוד בשטח, ביצוע הלחמות עדינות וענייני מעבדה וגם שעור שידבר על האיגוד המקצועי של עובדי התעשייה ויכלול מפגש עם ראש האיגוד הנוכחי

הקורס יכיל לא רק מערכי שיעור, אלא גם עבודות בית עם ציוד שיתקבל ממני, המשתתפים יוכלו להתנסות ולראות בעצמם איך הוא עובד, יעשו משימות וישתפשפו כמה שרק ניתן. בסוף הקורס תהיה בחינה מסכמת.

לבסוף, היעד הסופי שלי הוא להקים את סיירת "הראליטי בסאונד".

בחוף ים, קופה קבנה ברזיל

התשלום על הקורס אינו מחייב לסיים אותו, אם המשתתף מרגיש שלא מתאם לו או אני ארגיש כך נפרד כידידים. (המשתתף יקבל את החלק היחסי של התשלום חזרה).

השאיפה שלי היא לראות כמה שיותר מכם לצידי בהפקות הטלויזיה בעתיד!

  • כתובת: נרים 10
  • בכל יום ו' החל מתאריך: 29.12.17
  • בין השעות: 08:30-16:30
  • עלות: 5,000 שקל
  • לפרטים: משה דור  054-4604606
  • דואל

לודה דור מכינה את 44 ערוצי הסאונד (מתוך 74) לתוכנית X Factor