לפני 4 שנים השיקה חברת קנון את C500 כמצלמת הדגל של מצלמות הקולנוע של החברה. מה מצבה היום כ-4 שנים לאחר מכן?
המפיק ומנהל הצילומים Tim Fok פרסם באתר cinema5d מה דעתו. הוא כותב: התעשייה שלנו נעה מהר מאוד בימים אלו, נראה שכל חודש מושקת מצלמה חדשה, אבל לפעמים כדאי לעצור וללכת צעד אחורה ולראות מה קיים בשוק.
מאז ההשקה ב-2012 נפל המחיר של המצלמה בצורה דרמטית. בהשקה המצלמה נמכרה ב-20,000 דולר וכיום עדיין המצלמה מספקת אות חצי 4k RAW/RAW עד לקצבים של 60/120 תמונות בשנייה, 2k בדגימה של 4:4:4:4 ב-12 ביט, שיפור של תחום דינמי ושחזור צבע איכותי. בפועל ללא מקליט חיצוני. האם ה-C500 היא ההבדל? היום ניתן לרכוש מצלמה חדשה במחיר הרבה יותר זול בפועל. ללא מקליט חיצוני ה-C500 היא C300 Mark I.

הסקירה כוללת:

  • יתרונות המצלמה
  • השוואה ל-C300 Mark I
  • מבחר מצומצם של מקליטים
  • קצבי צילום מהירים
  • רעש של המאוורר
  • התחשבות בגודל ובמחיר

אם לחזור לשאלה המקורית אם שווה לרכוש את המצלמה, טים מאמין שיש מקום למצלמה בשוק, הרבה יותר ממה שעשויים לחשוב, אבל זה חייב לכלול מקליט חיצוני איכותי ונראה כי חברת Convergent Design הפסיקה את התמיכה במצלמה. ברמה האישית לדעתו יש למצלמה יתרון על המצלמה של סוני FS7 בתחום של עיבוד צבע, יציאות SDI ומצב הקלטה 2k ב-12 ביט, זוהי גם מצלמה מהירה יותר, אמינה וזמינה יותר ממצלמות של Blackmagic וזולה יותר מ-C300 Mark II, למרות שחסרים לה הטכנולוגיה החדשה של המיקוד האוטומטי Dual Pixel AF, תחום דינמי רחב יותר ואפשרויות הקלטה פנימית.

למקור המאמר