חברת ההפקה Luminair שינו לאחרונה את ציוד הצילום של ההפקות היוקרתיות, Mexico–One Plate at a Time ו- Ebert Presents at the Movies באמצעות שתי מצלמות AG-AF100 של Panasonic.


רק לאחרונה הסדרה Mexico–One Plate at a Time עברה לצלם את הסדרות עם המצלמה AJ-HPX2000P2 HD כמצלמה מובילה בשילוב עם מצלמת יד כמצלמה משנית AG-HVX200A P2 HD.


"המצלמה הראשונה שהשתמשנו הייתה AJ-SDX900 שהפיקה תמונה 24p קלאסית" אומר George Elder נשיא Luminair והמפיק, "ורק לאחרונה עברנו למצלמות HPX2000 ו-HVX200As"


הצילומים היו מבוססים על  HPX2000ביחד עם סטדיקאם והמצלמה המשנית (HVX200As) הייתה מיועדת לצילומי תקריב וצילומים במקומות צפופים "בציוד הזה צילמנו פרקים 4-7 , לקראת פרק 8 שהיה מתוכנן להיות מוצלם ב Bajaמכסיקו רצינו להתפטר מהסטדיקאם, גם מבחינת מורכבות הצילום וגם רצינו לתת תחושה של סרט דוקומנטרי. המחשבה הראשונה הייתה להשתמש עם מצלמות SLR שהינם מצלמות קלות, רגישות לאור ועוד, אולם כאשר התעמקתי בנושא הבנתי שקיימות מגבלות בהפקה.


הבדיקות שלנו הובילו למצלמה של פנסוניק מדגם AF100, שמהר מאד הבנתי שמדובר במצלמת וידאו ולא מצלמת סטילס שהוסבה למצלמת וידאו. המצלמה מאפשרת לצפות בצילומים בזמן הצילום, קיים מגוון גדול של אביזרים לעדשות ומערכת סאונד איכותית וכל זאת ללא פשרה באיכות ועם שבב גדול.


האפשרות של הקלטה בקצבי תמונה שונים, עומק השדה שדומה למצלמות 35 מ"מ וסה"כ העלות של AF100 אפשרה לנו לקבל את האיכות שרצינו ולשמור על סטנדרט של פילם, שהתבססה כתוצאה מהשימוש במצלמות הקודמות"


"יש לי הרבה שעות צילום עם מצלמת 7D של קנון, ואהבתי את המחיר הנמוך ואת איכות התמונה" אומר Scott Dummler במאי ועורך של Luminair "אבל כאשר נכנסנו לפרוייקט של הצילום בBaja Mexico הייתי מודאג מהעובדה שהמצלמה מתחממת וחוסר הסטנדרטים של מצלמות SLR. הייתי מאד מרוצה מבחירת AF100 של פנסוניק כמצלמת הדור הבא"


"הניסיון שלנו עם המצלמה של פנסוניק היה מצויין. שמרנו על כל היתרונות של מצלמת SLR בנוסף לאיכות תמונה טובה יותר ויכולות וידאו מתקדמות" Scott מציין "המצלמה עובדת טוב באתרי צילום שונים וניתן להפיק תמונה טובה גם בתנאי תאורה קשים".


Longtime Luminair משמש כDP בצילום של שני הפרוייקטים "היכולת של מציאת הפוקוס (focus finder) הינו רעיון מצויין, לאור העובדה כי קיימת בעיה משמעותית במציאת הפוקוס במצלמות DSLR במיוחד כאשר מצלמים עם עומק שדה קטן, מערכת עקיבת פוקוס הינה קריטית במצבים אלו".


כאשר בחנתי את נושא הצילום עם מצלמת 7D במקסיקו, התייחסתי לעמידות והתחממות המצלמה. הייתי מאושר מבחירת AF100, אשר נתנה תשובה מצוינת לשיטת הצילום שלנו "run-and-gun" וחומר הגלם נראה מדהים עם כמות רוויה בצבע טובה".


Dummler העורך של הסדרה מציין כי חומרי הגלם המגיעים מ AF100לא מצריכים כל עיבוד לפני תחילת העבודה, כאשר עורכים עם Final Cut Pro (לעומת DSLR). כך שהעריכה מהירה יותר וזה דבר קריטי במיוחד שהעריכה מתבצעת באתר הצילום (קאן, צרפת) על מנת לשדרם באותו יום או למחרת.