את ההשקה של מצלמת הקולנוע Venice בישראל שנחשפה בתערוכת IBC (ראה ידיעה באתר AV) בחרה חברת AVCOM לערוך בחברת אוטופיה, בית ההשכרות להפקות קולנוע וטלוויזיה. אחד משלושת אבי הטיפוס של המצלמה הגיע לארץ ויציגו אותו נציגי סוני אירופה ומנהל הצילומים מגרמניה, אלכסנדר פאלם (Alexander Palm). ההשקה תערך לפני טובי צלמי הקולנוע והדרמות בארבעה סמינרים שיערכו היום (יום ה’) ומחר.

לדברי אלכסנדר זוהי המצלמה הטובה ביותר של סוני שפותחה במשך עשור תוך האזנה רצופה למשתמשים, ולראשונה לסוני יש מצלמה שמיועדת להתחרות באלקסה של Arri עם יכולות טובות יותר ברמת האיכות, הצבע ועוד.

על מנת לעמוד במשימה המאתגרת, סוני פיתחה שבב חדש המיועד רק למצלמה זו. השבב בגודל Full Frame ביחס של 3:2 עם פיקסלים גדולים במיוחד, מה שמאפשר רגישות גבוהה לאור ושחזור צבע ברמה הגבוהה ביותר עם תחום דינמי גדול. בפועל זו המצלמה היחידה בעולם המאפשרת צילום אנאמורפי באיכות 4k “התוצאה היא הקרובה ביותר לצילום 65 מ”מ פילם”.

מערכת אלקטרוניקה במארז אטום תומכת בשבב ומפיקה תחום הדינמי רחב (15 Stops) נשמר גם בשינוי הרגישות הבסיסית (500 ISO) מצב צילום שטוח Slog3 תומך במרחב צבע גדול יותר מ2020 (סטנדרט מרחב הצבע של 4k) כך שניתן להפיק יותר גוונים אפילו ממצלמת 65 של סוני.
דבר ייחודי נוסף שקיים במצלמה הם פילטרי ND המוטמעים במצלמה, מערכת הפילטרים (הנמצאת במארז אטום מפני אבק) מבוססת על שני גלגלים מכניים הכוללים אופטיקה ומאפשרת שמונה רמות של ND וכאמור, זו המצלמה היחידה בעולם עם תמיכה כזו.

המצלמה מיועדת להפקות של סרטי קולנוע והפקות דרמה ועל מנת לעמוד במרב הדרישות סוני בחרה ליצר מצלמה מודולרית, כלומר, ניתן להחליף את הממשק למצלמות: כיום המצלמה מגיעה עם ממשק PL ובעתיד הקרוב ממשק E ובעתיד הרחוק יותר ממשק לעדשות Panavision כך שבפועל המצלמה מתאימה לכל סוגי עדשות הקולנוע הקיימות ולמגוון רחב מאד של עדשות Full Frame. החלפת סוג הממשק של העדשה נעשה באמצעות שישה ברגים וכך משתמשים שרוצים להחליף סוג של עדשה בשטח, לדוגמה, אם רוצים להקטין את המצלמה למינימום בכדי להטיס אותה עם רחפן, ניתן לעשות זאת בשטח ללא כל כלי כיול.

אפשרות נוספת שניתן לשנות הוא השבב עצמו, באמצעות ארבעה ברגים ניתן להחליף את כל השבב לשבב שונה (אולי בעתיד) וכך לשמור על ערך המצלמה, או להחליף שבב תקול. ניתן לחבר גם חיבור של מקליט ועוד.

שיפור משמעותי נוסף הוא העינית. העינית מבוססת על טכנולוגיית OLED באיכות של 1080p ושומרת על הגדרת הדיאופטר גם שלוחצים עם העין על העינית. על מנת לאפשר למשתמשים גמישות מרבית, המשתמשים רוכשים את שיטת הדיגום של המצלמה. ניתן לרכוש שני סוגי רישיונות: הראשון לצילום במצב של Full Frame או במצב אנאמורפי, או רישיון מוקצב בזמן לפרויקט מסוים.

המצלמה מתוכננת לעבודה כמו בקולנוע עם צלם ועוזר צלם, כאשר בצד של הצלם קיים מסך קטן המאפשר שליטה של הצלם על הדברים העיקריים. בצד של עוזר הצלם קיים מסך גדול המאפשר שליטה על כל התפריטים שתוכננו מחדש.
בנוסף, הכפתורים כוללים תאורה אחורית כך שניתן לשלוט על המצלמה גם באולפן חשוך. מי שתכנן את הכפתורים של המצלמה הוא המתכנן של קונסולת המשחקים של סוני playstation והוא שילב את מה שקיים בבקר של המשחקים – אפשרות איתור של הכפתור לפי מישוש.

על מנת לחסוך בשימוש בכלוב חברת סוני שלבה בחלק העליון של המצלמה שני פסים הכוללים אפשרות חיבור של אביזרים שונים.

ההקלטה מתבצעת על כרטיסי זיכרון הקיימים במצלמה ובמצב של צורך בהקלטת RAW יש להשתמש במקליט החיצוני AXS-R7 המאפשר הקלטה של 4k לא דחוס, או הקלטה של 6k בפורמט X-OCN (פרומט RAW דחוס) ב16 ביט (ראה ידיעה באתר AV).

מחיר מצלמה בסיסית כולל עינית, מקליט, רשיון אחד וגוף המצלמה יהיה בסביבות 50,000 יורו