חברת סיגמא חוגגת השנה 60 שנות פעילות, במסגרת זו צלם הדוקו ג'וני בהירי, הבעלים של אתר CineD, פגש את מנכ"ל החברה, האיש מאחורי הפיתוחים של המצלמות והעדשות, קזוטו יאמקי ( Kazuto Yamaki) לראיון על אודות החברה.
נקודות חשובות מהריאיון:
- המייסד של החברה, מיצ'ירו יאמקי-סן (Michihiro Yamaki-san) היה להוט להפוך את סיגמא לחברה גדולה, בנו העדיף להתמקד במוצרים איכותיים על פני גודל החברה.
- מגפת הקורונה גרמה לסיגמא לגלות ולהתחיל להשתמש באופן אינטנסיבי בכלי שיווק מקוונים. ההתקרבות ללקוחות דרך ערוצים אלו הופכת כעת לדרך התקשורת המועדפת עליהם.
- הייצור של מצלמת fp L מבית סיגמא יימשך במקביל לדגם המקורי כדי לאפשר למשתמשים לחקור יכולות נוספות. משוב מהמשתמשים נאסף כך שניתן לתכנן את שלבי הפיתוח הבאים שלהם.
- שירות הלקוחות חשוב ביותר ל- SIGMA. אז יצירת סביבת עבודה לצוות בתמיכת הלקוחות היא חובה.
- עדשות "פנקייק" (עדשות קטנות המתאימות למצלמות ללא מראה) אינן קלות ליצור, אך החברה בוחנת כל העת אפשרויות חדשות.
- החברה מקבלת פניות רבות מיוצרי קולנוע ליצירת עדשות אנמורפיות.
- חברות יפניות צריכות לשקול שיתוף פעולה בתחומים מסוימים ובכל זאת לשמור על תחרות חופשית ביניהן.
- הפיתוח של שבב Foveon נמשך אך תמיכה של השבב בצילום וידאו אינו בעדיפות ראשונה מכיוון שכמות קריאת הנתונים היא עצומה.