ניהול המדיה ושמירתה הפכו למרכיבים חשובים מאד במיוחד בפרוייקטים גדולים. לכן,
בין עם מצלמים במצלמות שמאפשרות הקלטה מקבילה (כגון C100/300) או שמשתמשים במקליט חיצוני – מומלץ להקליט תמיד על שתי מדיות במקבלים וליצור שני מאסטרים.
זה יעיל, למשל, כאשר אין זמן להעביר את החומרים לכונן קשיח בסט עצמו, או כשצריך לצריך לטפל בחומר הגלם מיד עם סיום הצילום אבל עדיין יש צורך לשמור על המקור. וכמובן, למקרה של תקלה באחת המדיות כאשר הגבוי חשוב מאד.
לניהול חומרי הגלם תמיד רצוי להשתמש בתבנית הסטנדרטית של תיקייה לכל פרוייקט.יש לסדר את חומרי הגלם בצורה הנקייה והלוגית המקסימלית כי הדבר מאפשר לכל אחד לאתר את הנדרש בצורה מהירה ויעילה.
כלל אצבע: תמיד כדאי ליצור תחילה תיקייה של הפרוייקט ולאחריה תתי-תיקיות לפי מצלמות מסויימות, או כרטיסי מדיה שונים, קובצי קול, מוסיקה, גרפיקה או כל דבר אחר שיהיה בו צורך בפוסט. יש ליצור את מבנה הספריות רק פעם אחת ולאחר מכן להעתיק את אותו מבנה לפרוייקטים שונים.
חשוב מאד להשתמש בכרטיסי זיכרון רק של החברות המובילות ותמיד לשמור עליהם בתיק. את לחצן ההגנה של הכרטיס יש להעביר למצב שיבטיח שהחומר לא ימחק בטעות עם שליפת הכרטיס מהמצלמה (אם קיים התקן כזה) וכמובן לוודא תמיד שהכרטיס מוזן נכון למצלמה.
הווידיאו להלן שהופק על ידי אתר ההדרכות Lynda מספק טיפים וטריקים כיצד לשפר את תהליך העבודה עם כרטיסי זיכרון