הצלם-מפיק Noam Kroll מלוס אנג'לס, שהוא גם הבעלים של חברת Creative Rebellion, פירסם באתר premiumbeat טיפים להקלטת סאונד לצלמי DSLR. הוא כותב:
"למרות שצלמים רבים מודעים לחשיבותו של הסאונד בהפקה ולהצלחת הסרט, זהו עדיין תחום שנוטים להתעלם ממנו בהפקות וידאו. וזה חבל, כי סאונד לא איכותי עלול לפגוע בכל המרכיבים האחרים של ההפקה, שבהם מושקעים מאמצים רבים. בסופו של דבר, רעשי רקע המסיחים את הדעת (רעש של מכונית חולפת) או דיאלוג שהוקלט בצורה גרועה, משפיעים בצורה ישירה על חווית הצפייה".
להלן מציע קרול מספר טיפים לצלמי DSLR בנושא סאונד:
אל תסתמכו על מצלמת DSLR
חשוב לזכור כי גם אם איכות הצילום של DSLR נראית מצוין, זה לא אומר שהסאונד של המצלמה יהיה גם הוא איכותי באותה מידה. מצלמות DSLR אינן מיועדות להקלטת סאונד באיכות מקצועית, ולא משנה כמה שליטה ידנית יש לך במצלמה. אין בכלל מה להשוות בין אביזרי הקלטה חיצוניים (כגון מיקרופון בום איכותי) לבין אלה שמותקנים במצלמה. העובדה שלמצלמה יש אפשרות שליטה ידנית ויציאת אוזניות, לא מבטיחה איכות סאונד טובה. לכל היותר היא תאפשר לך להקליט סאונד לצורך התייחסות. כאשר רוצים להקליט סאונד איכותי ניתן להשתמש במקליט פשוט כגון Zoom H6, או מערכת יותר מורכבת הכוללת מערבל ומקליט.
סיירו באתר
סיור מקדים באתר הצילום, וביצוע מספר הקלטות ניסיון, היא הדרך הזולה ביותר להשגת סאונד איכותי. צלמים רבים לא מייחסים לזה חשיבות, אבל כשהם מגיעים ליום הצילומים מתברר להם פתאום שהמיקום הוא בקרבת שדה-תעופה, על הרעשים הבלתי-נסבלים שלו. סיור מקדים היה חוסך מהם אי-נעימות, ולפעמים גם אובדן ימי צילום.
אין צורך בהכנות מיוחדות לקראת הסיור. פשוט, להגיע לאתר בערך בשעה שמתכננים לצלם ולבדוק את השטח. אם הצילום הוא מגג של בניין, יש לבדוק את עוצמת הרוח; אם הוא בשטח פתוח, יש להטות אוזן לרעשי הרקע של בעלי-החיים בסביבה (צרצרים, ציפורים וכדומה). רצוי לצרף לסיור את המקליט, לבצע מספר הקלטות ניסיון ולנתח את הרעשים שהוקלטו.
הקפידו להקליט את רחשי הרקע בחדר
רחשי הרקע בחדר (room tone) מוקלטים בדרך כלל על טייפים מקצועיים, כך שבזמן הפוסט יעמוד לרשות העורך הרעש המתאים להשתלה בתוצר הסופי. רצוי להקליט רחשי רקע של כל אתר צילום, ובכך לתעד את כל תחום התדרים הקיימים באותו אתר. לדוגמה: בצילום של תוכנית אוכל יישמע ברקע רעש עמום של מנוע המקרר, אולי רחש קל של דלת נטרקת ברקע, וכדומה. רחשי הרקע מוקלטים בדרך כלל בסוף כל קטע צילום, במשך 30-60 שניות, כשהצוות עומד במקום בשקט או עוזב את האולפן.
משפט אחרון: בכל הפקה, חשוב לתת את אותה תשומת-לב לסאונד כמו לתמונה. אם אפשר להקצות תקציב נוסף לתחום הסאונד, זה יהיה יתרון משמעותי. צליל טהור מוסיף מימד אחר לסרט