אנשי Keyframe Digital Video Factory ערכו השוואה מקיפה בין מצלמות FS7 של סוני ו-C300 של קנון ושילבו גם את SLR של סוני: a7S.


הבודקים שילבו סוגים שונים של תאורה, כולל בטמפרטורות שונות ובדקו את התחום הדינמי של המצלמות במצבי תאורה מאתגרים.


כל שלוש המצלמות הופעלו מחצובה, במרחק זהה מנושא הצילום. מצלמת a7S צילמה במצב APSc.


העדשה העיקרית בכל הצילומים היתה  CN-E 50mm 1.3 של קנון – שחוברה למצלמות סוני במתאם NEX-EF Mark IV של Metabones. מצלמת FS7 צילמה בשדה מעט יותר צר מאשר שתי המצלמות האחרות, בגלל המתאם.


כל ההקלטות נעשו בתוך המצלמה תחת ההגדרות הטובות ביותר שכל מצלמה יכולה לספק.


·         C300Mpeg2 50Mbit 4:2:2 קובץ MXF


·         a7SXAVC-S 50Mbit 4:2:0 קובץ 4MP


·         FS7XAVC-I 100Mbit 4:2:2


להלן הגדרות המצלמות



 


אחת ממסקנות הבודקים: FS7 מספקת את התוצאות הטובות ביותר בזכות איכות המקודד ואיכות השבב. אך הצוות הופתע שהצבע של a7S היה שונה מאד ממצלמת FS7 כששתיהן היו במצב Slog2  ו-PP4  ושתיהן טיפלו בעודף חשיפה ובמקומות חשוכים – בצורה שונה.  SLog2 סבלה מרעש צבע גם כאשר החשיפה הייתה נכונה ועבדה היטב במצבים של תת חשיפה. ב-a7S (PP4) היה תזוזה בצבע הכחול במצב של חשיפת יתר.


לדעת הבוחנים המצלמה של קנון הפיקה את התמונה המאוזנת ביותר במבחינת צבעים, עם הפרדת איכותית ומעבר חלק בין האזורים החשוכים לאזורים המוארים. אבל כאשר נעשתה חשיפת יתר – איכות התמונה נפלה המעבר נראה פחות חלק. במצב של תת חשיפה הופיעו רעשים בכל התמונה.


המנצחת בבדיקה זו: FS7, לאחריה a7S ובסוף C300


ניתן להוריד את חומר הגלם המקורי מהלינק הבא


 


לבדיקה המלאה – חלק א


לבדיקה המלאה – חלק ב