בעולם הפקת הווידאו בסמארטפונים, חברת אפל עשתה קפיצת מדרגה ענקית בשנים האחרונות עם הכנסת פרופילי צילום מתקדמים כמו Apple LOG. עם זאת, יכולות רבות של המצלמה של הטלפון חסומות לשימוש במצלמה הייעודית של המכשיר, לכן קיימות אפליקציות של חברות אחרות, כמו Blackmagic Camera App שמנצלת את מרב יכולות החומרה.
כדי לנצל את החומרה הזו עד הקצה, ישנת גם האפליקציה Log-Cam, אפליקציה חדשה שמבטיחה לקחת את יכולות הווידאו של האייפון לרמה אחרת לגמרי.Log-Cam היא אפליקציית צילום וידאו המיועדת למשתמשים מקצועיים. היא מאפשרת שליטה ידנית מלאה בכל פרמטר אפשרי של המצלמה. היא מיועדת בעיקר למי שרוצה לצלם וידאו "שטוח" (Flat/Log) המיועד לעיבוד צבע בשלב הפוסט.
תכונות מרכזיות:
שליטה ידנית מלאה: הגדרה מדויקת של מהירות תריס, רגישות חיישן , איזון לבן ומיקוד ידני.
צילום בפורמט Log: ניצול טווח דינמי מקסימלי מהחיישן כדי למנוע "שריפה" של אזורים בהירים או איבוד פרטים בצללים.
מחווני בקרה מקצועיים: האפליקציה כוללת כלי עזר לצלם כמו משוון אורך גל, זברה, False Color המאפשרים לצלם לדעת בדיוק מתי התמונה חושפת יותר מדי או פחות מדי אור, ממש כמו במסכים של מצלמות קולנוע הוליוודיות.
היתרון הגדול: צילום "Open Gate" יכולת הקיימת בחלק מהמצלמות ללא מראה ומצלמות קולנוע, תכונת Open Gate מאפשרת לאפליקציה להשתמש בכל שטח החיישן הפיזי של המצלמה וללא כל עיבוד של האות לאחר מכן.
צילום Open Gate
- צילום 4k
- הקלטת ProRes.
- הקלטה ב10 סיביות 4:4:4 או 4:2:0 בHEVC
- קצבי נתונים של עד 300Mbps
- תמיכה ב־Apple Log, Apple Log 2, LogC3, S-Log3, V-Log, F-Log ו־F-Log 2C.
- טעינת לוחות צבע לצפייה בזמן אמת או "צריבה" ישירות לקובץ.
- כלי עזר לצלם: זברה, משוון אורך גל ו False Color
- שליטה ידנית מלאה ברגישות, מהירות תריס, איזון לבן ומיקוד.
- הקלטה לזיכרון פנימי או לכונן חיצוני.
- תמיכה במיקרופונים חיצוניים.
- ייצוב אופטי ותמיכה ב־Gyroflow.
- מיועד למערכות הפעלה iOS17 ומעלה
- מחיר: 13.49 דולר לרכישה חד פעמית





