לפי מחקר של GFK נתח השוק לפנסוניק 36% במחצית הראשונה של השנה


 


חברת המחקר GFK פרסמה היום את תוצאות מחקר שקיימה במהלך המחצית הראשונה של 2007 ובו נבדק מיהו המותג המוביל במכירות מסכי פלזמה בישראל, אילו גדלי מסכים מעדיפים הישראלים בביתם והאם חשוב לצרכן הישראלי שבמסך שלו יהיה בטכנולוגיית HD Ready או לאו.


מהמחקר עולה כי במחצית הראשונה של 2007 חל גידול של 14% במכירות מסכי הפלזמה בישראל לעומת התקופה המקבילה אשתקד. המותג המוביל בישראל במכירות מסכי פלזמה הוא Panasonic, עם נתח שוק של 36%, פי 2 מנתח השוק של הדולקת אחריה. ע"פ הערכות בשוק השחקנים העיקריים בשוק הם: LG, פוג'יקום, טושיבה, פיליפס, פיוניר והיטאצ'י.


יש לציין כי בתקופה המקבילה אשתקד נתח השוק של פנסוניק היה 10% בלבד, אך לאורך השנה האחרונה השיקה החברה בהצלחה יתרה את הדור ה- 9 של מסכי פנסוניק וכן את סדרת מסכי הפרימיום של פנסוניק מדגם VIERA. במקביל, שדרגה החברה את מערך השרות והתמיכה ויצאה במספר מהלכי שיווק קריאטיביים, ביניהם השקת מסך הפלזמה 103 אינץ' הגדול בעולם המוצג בימים אלה בשדה התעופה בסמוך לדיוטי פרי. מהלכים אלו סייעו לחברה לצמצם את הפער העצום ממתחרותיה ואף לחלוף על פניהן כבר בינואר 2007.


על פי מחקר GFK מקבוצת Market Watch ממשיך מסך הפלזמה בגודל 42 אינץ' להיות הגודל הפופולארי בישראל עם נתח שוק של 87% מהמכירות במחצית הראשונה של 2007. אחריו מסך ה- 50  אינץ' שרשם גידול של 26% במכירות, נתון המעיד על מגמה של מעבר למסכים גדולים.


עוד עולה מהמחקר כי הציבור בישראל מאמין בטכנולוגיית HD. קרוב ל- 40% מהציבור מעדיף לרכוש מסך עם HD, גידול של 100% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. (טכנולוגייתHD Ready , הינו התקן לשידורי High Definition שנקבע ע"י תאגיד EICTA  האירופאי ואומץ בישראל ע"י HOT ו- YES).


84% מממסכי הפלזמה שנמכרו במחצית הראשונה של 2007 הם בגודל 42 אינץ. גידול של 26% במכירת מסכי פלזמה 50 אינץ. 


לדברי, מוטי אלמליח מנכ"ל יורוקום תקשורת דיגיטלית, "הסיבה לגידול המרשים של Panasonic בשנה האחרונה הוא הודות לשלושה גורמים עיקריים: האחד, מגוון הפתרונות שמציעים מסכי Panasonic בטכנולוגיות השידור השונות. הגורם השני לדברי אלמליח הוא מגוון הגדלים הרחב שמשווקת החברה בישראל החל מ- 32, 37, 42, 50, 58, 65, 85, 103. והגורם השלישי הינו טיפול במותג Panasonic ובערכי המותג באמצעות מהלכי מיתוג ופרסום, כך שבאמצעות פעילות שיווקית-מיתוגית של שנתיים בארץ, המותג מגיע לנתחי שוק שלPanasonic   בעולם".