שתי החברות הגדולות בתחום האלקטרוניקה הביתית מקצצות בהשקעות שלהן עקב המצב הכללי הקשה
שתי החברות הגדולות בתחום האלקטרוניקה הביתית Panasonic ו-Sony חשות גם הן את השפעות המצב הכלכלי הקשה:
Panasonic הודיעה על קיצוץ של 135 בליון יאן (1.5 בליון דולר) מתוך 580 בליון יאן המושקעים בשני מפעלים של מסכי פלזמה ו-LCD, וזאת עקב הירידה במכירות של מסכים שטוחים. לחברה שני מפעלים בבניה; הראשון ביפן המיועד ליצור מסכי פלזמה והשני מיועד ליצור מסכי LCD. המשמעות של קיצוץ ב- 20% בתקציב היא שהמפעלים לא יוכלו להגיע להפקה של מלוא יכולת הייצור שלהם ולעמוד בלוח הזמנים שתוכנן מראש. המפעלים מתוכננים להיפתח במאי 2009 ובינואר 2010.
Panasonic הודיעה כי היא מתכננת להעלות את העלות של ערכות באוסטרליה ב-22% על חלק מהמוצרים וזאת עקב השינוי של הדולר האוסטרלי מול היאן. בממוצע מחיר של מסך טלוויזיה יעלה ב-9%, כאשר עליות מחירים דומות יהיו כנראה באירופה.
במקביל Sony מגיבה ב"אין תגובה" על השמועות האחרונות כי החברה היפנית תגיע להפסד תפעולי של 100 בליון יאן (1.11 בליון דולר) עד סוף השנה הכלכלית המסתיימת במרץ 2009.
הפסד זה גרוע יותר מההפסד בשנת 1995, אולם עיקר הבעיות של Sony הוא היאן החלש המשפיע על הרווח של החברה במכירות מחוץ ליפן, כאשר 80% מהמכירות של Sony מגיעות מחוץ ליפן.
Sony כבר הודיעה על קיצוץ של 4% בכוח העבודה העולמי שלה.