להאיר נכון רקע ירוק הוא דבר קריטי. תאורה נכונה תחסוך זמן רב בפוסט. מספר Noam Kroll במאמר שפורסם ב-premiumbeat: לבצע זאת מבחינה טכנית זה דבר די פשוט, למרות זאת מנהלי צילומים שאין להם ניסיון רב בתחום של חיתוך צבע (chroma key) נוטים לטעות במספר דברים. בשונה מלהאיר סט קולנועי שהמטרה היא ליצור ניגודיות ואווירה על ידי אור וצללים, תאורת רקע ירוק מתמקדת ברציפות ובאחידות.
לצורך ריאיונות, כמו שמודגם במאמר הנוכחי, מספיקים בדרך כלל שני פנסים, אולם במצבים שמשתמשים ברקע ירוק גדול יותר יכול להיות מצב שיהיה צורך בפנסים נוספים.
הדבר החשוב ביותר שיש לזכור בתאורה של רקע ירוק: כל הרקע שנכנס לתמונה חייב להיות מואר בצורה מושלמת ומאוזנת עם חשיפה נכונה. אם קיים מצב שבצד אחד הקיר מואר נכון ובצדו השני הוא בתת-חשיפה לעורך תהיה עבודה קשה על מנת ליצור את החיתוך הנכון. אותו דבר נכון לגבי רקע שהוא בחשיפת יתר או בתת-חשיפה.
להאיר רקע ירוק:
על מנת להאיר נכון רקע ירוק יש להשתמש בתאורה רכה, שימוש בפנסים גדולים ורכים. אם משתמשים בתאורה ממוקדת וקשה (כגון תאורת טונגסטן ללא מרכך) יהיו בעיות. לאור תהיה נקודה חמה עם עוצמת אור מדורגת מסביב.
למשתמשים בתאורת טונגסטן בעוצמה של 2k עם שימוש במסגרת 8×8 עם מרכך התוצאה תהיה טובה. נועם מעדיף להשתמש במרכך כפול כאשר הוא מצלם רקע ירוק. התאורה שנועם משתמש היא מקור אור שמרוכך על ידי מסגרת 4×4 ושמחוזק בחצובת C, ובנוסף מקור אור נוסף במסגרת של 8×8 על מנת להוסיף שכבה נוספת של ריכוך. שיטה זו מבטיחה אחידות ורכות ככל שניתן.
מיקום פנסים:
כאשר משתמשים בשני פנסים יש למקם את הפנסים משני הצדדים של הרקע בזווית של 45 מעלות. לאחר המיקום של הפנסים יש לוודא שהם לא חופפים יותר מדי במרכז וכך ליצור נקודה חמה. יש להשתמש בדלתות או במגבילים שונים על מנת ליצור זאת. רצוי להשתמש באותו סוג של פנס משני הצדדים שלא יהיו בעיות חשיפה או במצבים גרועים יותר בעיות של טמפרטורת צבע. בהפקות גדולות יהיה צורך להשתמש בפנסי תאורה נוספים שמותקנים בתקרה. הווידאו הבא של lynda.com מתאר תאורה של רקע ירוק.