Miguel Toran מספר להלן על ניסיונו עם A7s  כצלם חדשות ברשת אל גזירה. לדבריו יש לו מצלמה C300 של קנון עבור כתבות ו-PMW-500 ו-PMW-200 של סוני לצילומי חדשות. זאת בנוסף למצלמות 5DmIII ו-1D IV.


"כמו רבים אחרים התחלתי את העבודה כצלם עיתונאות בסטילס ובשלב מאוחר יותר עברתי לתחום הווידיאו. בזמנו סחבתי אתי מצלמת SLR לכל מקום, אבל הפסקתי כי הסמארטפונים התחילו לתת תוצאות לא רעות לסטילס. בסופו של דבר הפסקתי לצלם סטילס והרגשתי לא טוב עם זה.


לכן חיפשתי תקופה ארוכה מצלמה קטנה שתכנס לתיק הגב שלי ותהייה זמינה בכל עת. בקתי את  XT-1 של פוג'י, אבל רק A7s ענתה לכל הדרישות שלי. כולל צילום ווידיאו. אני משתמש במצלמה כבר מספר שבועות עבור כתבות מגזין לערוץ הטלוויזיה אל ג'זירה באנגלית. 


"יום אחד לאחר הרכישה נסענו לסין לשתי כתבות. האחת על הסרת צלבים מכנסיות נוצריות והשנייה על ילדים שלומדים באופרה של פקין בחופשת הקיץ. ואז ממש התאהבתי במצלמה הזאת. אני ממש נהנה לצלם בה. העינית חדה וברורה ולכן אין צורך להשתמש בעיניות חיצוניות. ניתן לקרב את המצלמה ממש קרוב לפנים כאשר מצלמים בסגנון כף יד, וזה עוזר לייצב אותה.


"כפתורים ניתנים להתאמה אישית ומקנים שליטה כמעט מלאה על כמעט כל פונקציה בעת צילום ווידיאו. יש רק בעיה עם כפתור ההקלטה שלדעתי לא ממוקם נכון. כמו כן בגרסה הזו לא ניתן להגדיר כפתור אחר שישמש לתחילה ההקלטה. בעיה נוספת: איזון הלבן, שניתן להגדרה רק במצב של סטילס.


 


"השימוש בעדשות EF, היה בעייתי, אבל זו כמובן לא הבעיה של סוני. רכשתי מתאם Metabones מגרסת 'V – אבל זה היה כמו רולטה. בכמה מקרים המצלמה ננעלה, והבעיה נפתרה לאחר הסרת העדשה. לפעמים היה צריך לכבות את המצלמה ובמקרים אחרים אפילו לשלוף את הסוללה. כשגיליתי שתופעות אלה אופייניות לכל המתאמים של Metabones – עברתי לעבוד עם מתאם הרבה יותר זול – Viltrox II – שגם עבד הרבה יותר טוב. כשמתאם עובד כראוי, הוא מפעיל את המייצב של העדשה (קנון IS) וזה מצוין לצילום תוך החזקת המצלמה ביד. 


 


"חסרון נוסף הוא תופעת rolling shutter כאשר מצלמים במצב של full-frame. במצב APS C תופעה זו מצטמצמת  בצורה משמעותית אבל מפסידים את ה-full-frame. מצב APS C הוא מצויין עבור צילום חדשות, שכן הוא מאפשר 2 עדשות בעדשה אחת. ממש כמו המכפיל שקיים בעדשות ENG B4.


 


"למרות שהמצלמה מקליטה 8 ביט 4:2:0 המקודד XAVC S עושה נפלאות והתמונה נראית ממש טוב. השתמשתי ב-Cine2 Gamma במצב Cinema Color וזה אפשר עבודה טובה בעיבוד הצבע בשלב מאוחר יותר. אני לא רואה את עצמי משתמש במצב  S-Log לחדשות בגלל שצריך לחשוף את המצלמה בצורה מדויקת. בנוסף, מכיוון שהצילום נעשה ב-3200 ISO – זה מחייב אותי  לסחוב סט פלטרים (ND ) חזקים לפיצוי המקומות הבהירים.


 


"מהסאונד אני מאד מרוצה. לראיונות אני משתמש במערכת אלחוטית G3 של סנייזר או במיקרופון בום ME66. לסאונד טבעי ניסיתי את המיקרופון Rode VideoMic אבל החלק האחורי של המיקרופון נוגע במצח כאשר מסתכלים דרך העינית וזה מפריע. המיקרופון הפנימי של המצלמה הוא הטוב ביותר שאני מכיר במצלמות DSLR. ניתן להשתמש בו במקומות שאין בהם הרבה רוח או רעשים אחרים. יתרון נוסף: ניתן לשלוט על עוצמת הסאונד בזמן ההקלטה. אני רק מקווה שסוני יפתחו ממשק להזנה של ערוצים נוספים על אלה שקיימים היום.


 


"את עבודות העריכה אני מבצע על מערכת FCPx. בהתחלה ביצעתי אופטימיזציה לחומרי הגלם לעבודה על מערכת העריכה, אבל תהליך קידוד הקבצים לקח המון זמן. הרבה יותר מאשר חומרי גלם שהגיעו מקנון XF , או ממצלמות XDCAM EX. לכן החלטתי לוותר על תהליך האופטימיזציה ואני עורך ישירות על הקבצים שצולמו.


"בסך הכל אני מאוד מרוצה מהמצלמה. ציוד בשווי 2,500 דולר שיכול לשמש כמצלמה הראשית לכתבות, ושכיף לצלם בו. שבשבילי זה חשוב בדיוק כמו המפרט הטכני".


 


למאמר המקורי