כ 


אם גם אתם חשבתם שמערבלי התמונה המקצועיים של GVG הם הד.נ.א של Grass Valley  – קלעתם לדעת גדולים. או לפחות לדעתו של Colin Hay, מנהל המכירות הבכיר שלה, שהגיע השבוע ארצה כדי להשתתף בכנס של איסטרוניקס, נציגת Grass Valley.



 


Grass Valley היא אחת החברות המקובלות ביותר ברמות היוקרתיות של התעשייה.  האסטרטגיה של החברה משקפת  הבנה והתרכזות בתחום הווידיאו. כקולין אומר ש-Grass Valley נטשה את הייצור, לטובת הפיתוח. את הייצור מסרה לגופים חיצוניים. "כיום אנו משקיעים 15% מההכנסות בפיתוח פיתוח של מוצרים חדשים, ותהליכים חדשים", אומר קולין.


 


מערבלי התמונה של Grass Valley  תמיד כיוונו לרמה הגבוהה יותר בשוק, והחברה לא התעניינה כלל בשוק הבינוני, המאופיין, בין השאר, במחירי ציוד זולים יותר. מבטיח קולין: "עד תערוכת  NAB2014 – נציג קו מוצרים שלא היו קיימים בשנת 2012. נפתח מוצרים במחירים זולים יותר ונציע ללקוחות שלנו פתרונות כוללים, מרמת הצילום ועד השידור והאחסון…"


 


הסנוניות הראשונות במסגרת הבטחה זו התגלו בסדרת LDX Première, LDX Elite ו-LDX WorldCam,  שמאפשרת עדכון של המצלמה, וכקולין אומר שסדרה זו זכתה לתגובה טובה מצד תחנות שידור. "היום אנחנו חברה שפשוט אי אפשר להתעלם ממנה", הוא אומר בגאווה.  "אני מציע לכל לקוח פוטנציאלי להרים טלפון לאיסטרוניקס, הנציגים שלנו בישראל, ולהתעדכן…"


 


גם העובדה שחברת Grass Valley  החלה להראות לאחרונה תוצאה חיובית מעל לקו הרווח, עושה לקולין מצב-רוח טוב. "נכון, היו שנים שהתוצאות נרשמו באדום, אבל עכשיו ברור שאנחנו על דרך המלך לזמן ארוך", הוא אומר. "לדעתי Grass Valley היא אחת החברות הבודדות שמסוגלות לספק פתרון מלא ללקוחות. רוכשי מצלמות יכולים ליהנות מההיצע המגוון של עדשות הנמצאות בשוק וזה חשוב במיוחד למי שמפעילים ניידות שידור.


 


"לכל יצרן יש בדרך מבחר של עדשות הגדול בכ-25 אחוז ממבחר המצלמות. אם אנחנו נפתח מצלמות עם שבב גדול יותר – יצטרכו המשתמשים להחליף העדשות, וזו הוצאה משמעותית. כמובן שתיאורטית ניתן להשתמש במתאמים – אבל זה בהכרח פוגם בזווית העדשה ובאיכותה, שלא לדבר על כך שכל מתאם, בכל גודל, עדיין תופס מקום. "


 


"לכן, על פי אמונתנו, הגודל הנכון של שבב הוא 2/3 אינץ', מה שנחשב כיום לסטנדרט בתעשייה. במשך תקופה מסוימת סוני שיווקה מצלמות עם שבב 1/2 אינץ', אולם בשטח התברר שהן לא נכנסו לתחום השידור. LDK10 הייתה המצלמה הראשונה שלנו עם שבב 2/3 אינץ' – ומאז לא שינינו את הגודל…" בכל זאת, מודה קולין ש"יכול להיות שנייצר מצלמות עם שבב גדול יותר לשווקים ייעודיים, אבל לא לתחום השידור, כמו מצלמת Viperשייצרנו בעבר, שהייתה מיועדת לתחום הקולנוע והתחברה ישירות לשרת יעודי לצרכי הקלטות".


 


"אפילו מצלמה זו כללה שבב 2/3 אינץ' – אבל השוק הזה קטן מאד ולא צפוי שנייצר מוצרים כאלו בשנתיים הקרבות. אנו ממשיכים להתמקד בשווקים הגדולים, שם ניתן למכור בכמויות ומצלמות כמו  Viper…"


 


מה המצב אצלכם עם מצלמות שמשלבות מקליטים?


"אנחנו לא מפתחים כיום מצלמות שכוללות מקליטים. בין השאר משום  שכיום יש מדיות שונות בתחום הקלטת ווידיאו. המצלמות שאנו מיצרים הן לתחום האולפן והניידות – ולא לתחום ה-ENG. מחירי המצלמות שכוללות מקליטים, שקיימות היום בשוק – נע בין 5000-6000 דולר. עשינו חשבון שלא כדאי לנו לפתח ברמה הזו, כי הדבר לא ישאיר רווח לנו ולשותפים שלנו. את התחום הזה אנחנו משאירים לסוני,JVC ופנסוניק.


 


"המוצרים שלנו לא מכוונים לשוק החצי-מקצועי, כי השוק הזה צורך כמויות של מוצרים שונים, יש לו מערכת כלכלית שונה, מערכת לוגיסטית אחרת. בקיצור – שוק שונה לחלוטין והוא לא המקום שבו אנו יכולים להתחרות בצורה טובה. שוק מצלמות RED, ARRI, והמצלמות היקרות של סוני וקנון – הוא קטן והעדיפות שלנו היא לספק את מה  שמעבר למערכות ENG. השוק שלנו משתרע מצילום אולפן, דרך הזנה של תכנים ועד לאנטנה. אגב, בעבר פיתחנו מצלמות אולפן ששודרגו למצלמות שכוללות מקליטים – אבל אף אחד לא קנה אותם בגלל המורכבות והתחכום שלהן."


 


ומה קורה עם מצלמות שמאפשרות צילום 4k?


 


"מבחינתנו גם מצלמות 4k הן שוק אחר. לא תחום השידור. בדקנו את הטכנולוגיה, אבל לא התרשמנו שיש למצלמות האלה דרישה מידית בשוק. נכון להיום אין לנו תכנון על ציר הזמן למערכות 4k, אבל ממשיכים לבחון. אפשר לומר שברובד הזה ישנם לקוחות שיושבים על הגדר. הם לא בטוחים מה זה. לכן, בשלב הזה אנו לא מתחייבים ל-4k בשום צורה. חשוב גם לזכור שלא מדובר רק במצלמה, אלא בכל תהליך העבודה. בפגישות עם מספר רב של לקוחות שלנו, לא מצאנו דרישה ליכולת הזו בשלב הזה. ברגע שנגלה שיש אפשרות למכור 1,000 מצלמות מסוג זה – אין ספק שנייצר אותן. אבל דרישה כזו עדיין לא קיימת".


 


ומה עם מצלמות לתחום הקולנוע? יכולות של HFR (צילום בקצב תמונות גבוהה כמו 48-60 תמונות בשנייה)?


 


"גם בנושא הזה אנחנו בוחנים את השוק. הייתה לנו מצלמת  Viper לתחום זה, ועד היום יש אולפנים – גם בהוליווד –  שמשתמשים בה. אבל אין לנו את רצף תהליך העבודה מאחורי המצלמה הזו. הקונספט של סדרת המצלמות החדשה שלנו, יאפשר למשתמשים לשלב טכנולוגיה זו, אם כי לא מדובר בשוק מטרה שלנו. זה נחמד ליצר מוצרים טובים, ועשינו זאת יותר מדי בעבר. יצאנו עם ציוד מעולה שאף אחד לא חיכה לו. העניין הוא לא רק לומר שאנחנו הכי טובים. העניין הוא להגיע לרווח. הנה, הסרט  The Curious Case of Benjamin Button צולם במצלמות  Viper – אבל בפועל ההפקה קנתה רק 2 מצלמות!".


 


 


אתם מפתחים מוצרים לתחום השידור האיכותי ביותר, עד שמגיעים למערכת העריכה EDIUS, שהתחילה כמערכת ביתית. איך זה משתלב עם הפילוסופיה הנוכחית של החברה?


 


"עד היום המוצרים שלנו הגיעו ממקומות שונים, כשמערבלי התמונה הם לב המערכת של החברה. EDIUS היא תוצאה של רכישה ממערכת עם  DNA  שונה.  אחד הדברים הטובים שקורים אצלנו זה הסרת גדרות שהיו קיימות בין משפחות המוצרים: מצלמות ומערבלים מארה"ב, מערכות עריכה מיפן. לשם כך שינינו את כל מערך המהנדסים, מערך השיווק וההנהלה, ומערכות העריכה.


 


"אני חייב לציין שמערכות העריכה שלנו מקבלות פוקוס מיוחד בתחום העסקי. אנו רכשנו את EDIUS , פיתחנו אותה, שיפרנו אותה וחיברנו אותה במיוחד ל-STRATUS (מערכת ניהול התכנים של GV) ולמערכות השידור, כמובנית בתוך הפתרון הכולל שלנו. במקום לבחון את המערכת הקודמת, aurora, החלטנו בשלב הראשון להשתמש במערכת EDIUS. אנחנו עכשיו בוחנים איך לקדם את המוצר. שוק מערכות העריכה אינו פשוט. כאשר AVID יצאה לשוק בשנת 1993 עם מערכת העריכה שלה –  היא היתה הראשונה ובין השאר משום שכולם אהבו את סטיבן ג'ובס, המוצר נראה מאד סקסי. כמובן שמול מוצר כזה – שאפל הפסיקה לייצר וחזרה לייצר אותו – קשה להיאבק.


 


"כיום אחד הדגשים החזקים ביותר שלנו הוא על העריכה. אימצנו את EDIUS בצורה מלאה ונתמוך בה לכל אורך הדרך…"


 


מה נראה ב-NAB2013?


נראה את המשך התהליך שהתחלנו ב-IBC: מגוון מצלמות LDX שהינה פלטפורמה לכל המצלמות שנשיק מהיום במגוון מחירים, גם מערכת ניהול התכנים STRATUS מעוררת עניין רב בשוק וכך גם בתחום המערבלים והנתבים. יש לנו רעיונות מעניינים מאד בקשר לדור הבא של המערבלים וגם בתחום המחירים וממשק משתמש חדשני.