חברת ARRI הציגה סט חדש של עדשות המכוונות למגזר שוק אחר: עדשות Ensō Prime מיועדות ליוצרי תוכן במגזרים התיעודיים, הארגוניים והמסחריים, כמו גם לעצמאיים שרק מתחילים את דרכם בעצמם. ARRI לקחה את השם Ensō עבור עדשות פריים אלה בהתייחס לסמל הקליגרפיה הזן המעגלי, שפירושו פשטות והישארות ברגע – דבר שאנו יכולים לעשות רק כאשר אנו סומכים על כך שהציוד שלנו אמין. עם זאת, גם כאשר משתמש רוצה את הגמישות לשנות את מראה הצילומים שלו.

סט העדשות יכלול בעתיד 14 עדשות, מעדשות רחבות 10.5 מ"מ ועד 250 מ"מ או 500 מ"מ עם המכפיל של הסדרה. כעת החברה השיקה שישה אורכי מוקד שלהערכתה, הם הפופולריים ביותר. כל העדשות עם מפתח של T2.1 למעט 10.5 שהוא עם T2.8, 14 מ"מ שהוא עם T2.5 עדשת 150 מ"מ T2.5 ועדשת 250 מ"מ מפתח T2.8. לכל העדשות ממשק LPL.

העדשות מציעות מראה כללי טבעי, חד ומאוזן, "מראה Native Ensō". עם זאת, אם תרצו משהו אחר, החברה הוסיפה את Ensō Vintage Elements לחבילה. האופטיקה נוספת המתחברת בצורה מגנטית לחלק האחורי של עדשות Ensō לכוונון עדשות חיצוניות מהיר וקל ש"משנה בהדרגה את המראה והתחושה של התמונות". ישנם שלושה אלמנטים חיוביים ושלושה שליליים בעלי חוזק שונה, כלומר, לאלמנטים החיוביים יש בוקה קצוות רכים עם מערבולת דמוית פצאל בשולי המסגרת, ולאלמנטים השליליים יש השפעה הפוכה עם חוסר מיקוד דגשים וכו'.

אורכי המוקד החדשים כוללים 18, 24, 32, 47, 75 ו-105 מ"מ
מחיר הערכה 86,940 דולר

מנהל הצילומים זוכה הפרסים מתיו אולרד (Matthew Allard) פרסם באתר News Shooter סקירה מקיפה של העדשות החדשות כולל השוואה עם עדשות של חברות אחרות. הוא מסכם:

ה-Ensō פריים הן תוספת ממש טובה לעדשות של ARRI. הן עשויות להפליא והגודל והמשקל שלהן הופכים אותן להרבה יותר נוחות מאשר ה- Signature Proimes.
העדשות מאד הרשימו את מתיו, וזה מגיע ממישהו שהשתמש וראה הרבה עדשות לאורך השנים. מתיו שמח ש-ARRI עשתה משהו שונה עם ה-Ensō פריים שגורם להם לבלוט על פני עדשות אחרות בשוק.

לסקירה