באמצע שנת 2022, חשפה ARRI את Alexa 35, מצלמת קולנוע דיגיטלית חדשה סופר 35 עם טווח דינמי מרשים (17stops) ושלל תכונות חדשות שכולן נועדו לספק את איכות התמונה הטובה ביותר.
ל-ALEXA 35 היו נעליים גדולות להיכנס אליהן מכיוון שזו מצלמת ARRI הראשונה עם חיישן שאינו מבוסס על ALEV-III. ALEV-III נמצא בשימוש בצורות שונות בכל מצלמת ALEXA אחת מאז 2010. ALEXA 35 מייצג את הצעד הגדול הבא עבור ARRI בהתפתחות משפחת ALEXA.
מנהל הצילומים זוכה הפרסים, מתיו אולרד (Matthew Allard) פרסם באתר News Shooter פרסם סקירה מקיפה של המצלמה:
-
איכות תמונה
- עבודה עם המצלמה
- חיישן ותחום דינמי
- יותר ניגודיות
- יותר רגישות פחות רעש
- מדע הצבע
- עקומת צבע חדשה LogC
- שליטה יצירתית
- מרקם של ARRI
- מראה חדש
- עיבוד חומר הגלם LogC4
- סיביות וקצבים
- הקלטה מקדימה
- תפריטים
- חום
- שימושיות
- ארגונומיה
- הכרת המצלמה (ממשקים)
- בקר
- למה סופר 35 מ"מ
- איכות בניה
- עיצוב
- מוניטור
- למה רק 4.6k
- מתח
- מידע מהעדשה
- אביזרים
- סאונד
- החלפת ממשק העדשה
- עינית
- כלי עזר לצלם
- האם היא מחליפה את המיני
- איך היא לעומת ה AMIRA
- מדע השבב
הוא מסכם:
"מצלמה מרשימה מאוד ודוגמה מצוינת לכך שלעולם לא כדאי לשפוט מצלמה לפי מפרטים בלבד. יש הרבה מצלמות שעולות הרבה פחות כסף ובעלות מפרט הרבה יותר טוב על הנייר. למרות שהמפרטים כולם טובים, הם כמעט אף פעם לא מספרים את הסיפור המלא על מצלמה כלשהי. צריך להשתמש במצלמה בעולם האמיתי בסביבות צילום אמיתיות כדי לראות איך היא מתפקדת מכיוון שהשימושיות חשובה לא פחות מאיכות התמונה.
י
ש הרבה מצלמות נהדרות בחוץ, וכן, בהרבה תנאים מבוקרים, אפשר לגרום כמעט לכל מצלמה להיראות טוב. איכות תמונה לבדה היא לא מה שעושה מצלמה נהדרת, אלא דברים בלתי מוחשיים שאנשי מקצוע עובדים מסתמכים עליהם שמבדילים את המצלמות המעולות מהטובות. בסופו של יום שימושיות, אמינות, התאמה אישית, זרימת עבודה וקלות שימוש; הם כולם דברים ששומעים אנשים מדברי עליהם רק לעתים רחוקות אבל אלה הם הדברים שמצלמות ARRI מצטיינות בהם.
"גווני הצבע ועיבוד ההדגשה הם ברמה אחרת מכל מצלמה שאי פעם השתמשתי או ראיתי. חשבתי ALEXA mini LF היה מעולה בטיפול בהדגשות עד שהשתמשתי ב-ALEXA 35. הצבעים והמראה הכללי של התמונות שמקבלים נעימים ביותר ולא צריך לעשות הרבה כדי לקבל תמונה נהדרת. החיישן והעיבוד החדשים מספקים בסיס נהדר וכל מה ש-ARRI היו צריכים לעשות אז היה לבנות מצלמה סביבם.
"ההנחה הכי גדולה שלי מהשימוש במצלמה היא שהיא פשוט נראית טוב לא משנה מה תזרקו עליה. המצלמה מפיקה תוצאות כל כך טובות שאינך צריך להשקיע זמן רב בהתעסקות עם התמונה כדי לנסות לגרום לה להיראות יפה. זה לבדו חיסכון עצום בזמן. זה לא משנה מה תנאי התאורה, זה פשוט נראה טוב. היכולת לצלם בתנאים מאוד ניגודיים ולא צריך להשתמש בתאורה רבה כי המצלמה לא תצלם את הדגשים מעניקה לך רשת ביטחון ענקית לעבוד איתה. זה מאפשר לך להשקיע פחות זמן בפתרון בעיות תאורה ויותר זמן לצילום.
ALEXA 35 היא יורשת ראויה למצלמות ARRI קודמות וכמות העבודה שהתרחשה מאחורי הקלעים כדי ליצור את המצלמה הזו הייתה באמת יוצאת דופן. אני לא מכיר יותר מדי חברות בתעשייה שלנו שהיו מקדישות את הזמן באובססיביות לפרטים קטנים ולוודא שהכל נכון. בעולם שבו יצרני מצלמות דוחפים דגמים חדשים כל כך תדיר, ARRI לוקח את הזמן ומשחרר מצלמה רק כשהם חושבים שהיא מוכנה.
יש לה פגמים ופגמים כמו לכל מצלמה, אבל היא מציעה את אותם אלמנטים בלתי מוחשיים שמעט מאוד מצלמות אחרות יכולות. הטווח הדינמי, עיבוד הצבעים, איכות התמונה, חווית המשתמש ותהליך העבודה הכולל ש-ARRI מספקת הופכים את ALEXA 35 לאופציה משכנעת למרות תג המחיר הגבוה.
ה-ALEXA 35 הוא תוספת חדשה וראויה למשפחת ALEXA, ולפחות לדעתי האישית, הם שוב הציבו רף שעכשיו כל המצלמות האחרות ישפטו לפיו."