אתר premiumbeat פרסם טיפים לצילום ריאליטי. הם כותבים: צילום תוכני ריאליטי ללא תסריט יכול להיות מאתגר מאוד. הטיפים הבאים יכולים לתת כלים להפקה של תוצאות טובות יותר:


ציוד גמיש – איכות קולנועית:


למשתמשים שמחפשים את האיכות הגבוהה ביותר הגישה למצלמות אלקסה או למצלמות RED היא הפתרון, אבל הן מתאימות פחות לצילומים מסוג זה. מצלמות כמו C300 Mark II של קנון או מצלמת FS7 של סוני הן בחירה נכונה יותר. למרות שמצלמות אלו אינן מספקות את האיכות של אלקסה הן מאפשרות עבודה מהירה יותר עם צוות קטן יותר. אותו הדבר כמו מצלמות GoPro, DSLR ומצלמות קטנות אחרות.


להאיר את המרחב:


ברוב המקרים של צילומי ריאליטי אין מספיק זמן להאיר כל צילום כפי שנהוג בהפקות מתוכננות, ואפילו אם יש זמן האופי של תוכניות ריאליטי הוא שהן לא צריכות להיראות מוארות.


מומלץ להאיר את המרחב לעומת להאיר מקומות מסוימים במרחב. שימוש בתאורה סביבתית יעזור או שימוש בכדורי תאורה יכול לעזור מאוד בתוך חדרים וללא הדגשה של מקום אחד או אחר. שיטת ההארה זו מאפשרת לעבור מצילום אחד לאחר ללא צורך בשינוי תאורה.


ציוד מזערי:


למרות שהתאורה הראשית של הצילום יכולה לתפוס מקום וקיימים אמצעי תאורה נוספים שיכולים לתפוס מקום כמו מחזירי אור, במיוחד לצילומים ללא חצובה, ככל שיהיה יותר ציוד התנועה על הסט תהיה מוגבלת יותר. תוכניות ריאליטי נעות מהר ובדרך כלל עם קהל, אז צריך להיות רק עם ציוד שחייבים אותו. זה יעזור לנוע מהר בין אזורי צילום שונים.


שימוש ב- Timecodeרץ:


כל תוכנית היא שונה עם דרישות טכניות שונות. למרות זאת ברוב ההפקות יהיה יעיל יותר שימוש ב- timecode רץ במצלמה. כאשר קיימות מספר מצלמות שלא מצלמות אין שום דרך קלה לסנכרן ביניהן, במקום זאת יש לסנכרן את המצלמות לפני תחילת הצילום כך שבסיס הזמן יישאר זהה כל העת. תהליך זה יאפשר לעורך לסנכרן בצורה פשוטה את כל חומרי הגלם ולעבוד מהר.


להכין את הסאונד:


לרוב מנהלי הצילומים יש מעט ניסיון בסאונד, אבל הסאונד קריטי מאוד לאור העובדה שאין אפשרות של צילום חוזר. סביר להניח שלהפקה יש מחלקת סאונד, אבל יכולים להיות מצבים שהצלמים חייבים להקליט את הסאונד במצלמות. מובן שלא מצפים שהצלמים יגיעו עם ציוד סאונד לסט, אבל הצלם צריך להבין דברים בסיסיים בשליטה על הסאונד. יש להיות מוכנים לחבר מיקרופון עם XLR ולכייל את העוצמה בשניות.


למקור המאמר