מצלמות GoPro עברו כברת דרך משמעותית מאז הושקו בשנת 2004 . עד להשקת גרסה 3 מצלמות GoPro לא שימשו לאנשי מקצוע או לתחום השידור. אחד הסרטים הראשונים שצולמו במצלמות אלה הוא Leviathan שם הן שמשו בעיקר לצילום קטעי הדיג בים.
המפיק Johnathan Paul מציג כאן ארבע טיפים שיסייעו בשילוב חומרי גלם שצולמו ב-GoPro עם חומרי גלם שצולמו במצלמות קולנוע מקצועיות.
חומר גלם לעריכה
בין אם מדובר בצילומי דוקו, ספורט, טבע, או סרט עלילתי, יש לדאוג לכמות מסקת של חומר גלם, כדי שיספק מרחב עבודה וזוויות שונות ומעניינות. צלמים רבים משתמשים לשם כך במצלמות GoPro – במיוחד לקטעי האקשן. התמונות שכאן לקוחות מהסרט Need for Speed והן מראות כיצד הצלם Shane Hurlbut משתמש ב- GoProשמורכבות על מכוניות כדי לצבור מה שיותר גלם, כך שיהיו לו מרחב עריכה וחיבור עם חומרי הגלם של מצלמות הקולנוע.
בווידיאו הבא שהופק על ידי מגזין Movie Maker מספר הצלם אוליבר טובי כיצד השתמש בסרט Creek 2 במצלמות GoPro.
תמונה שטוחה
ההגדרה של GoPro נקראת Protune, הכיול שניתן לבצע הוא מינימאלי אבל אפקטיבי. ניתן לכייל את איזון הלבן, רגישות (ISO), חדות וחשיפה. מעל כל הנותנים הללו ניתן להגדיר את התמונה כשטוחה שמאפשרת צילום של הצללים ומקומות מוארים, כך שהצבע יתאים למצלמות המקצועיות בעזרת תוכנת עיבוד צבע.
בסרט Watchtower of Turkey השתמש Leonardo Dalessandri במצלמות GoPro מגרסה 3 בשילוב עם מצלמת GH3 של פנסוניק וניתן לראות את המעברים החלקים בין חומרי הגלם השונים.
זווית צרה או רחבה
כאשר מגדירים את פורמט הצילום 1080p, 2.7k או 4k משתנתה זווית הצילום לצרה, בינונית או רחבה. שימוש בזווית צרה או בינונית תאפשר לעורך לשלב בצורה טובה יותר עם חומרי הגלם של המצלמה המובילה. אבל גם אם מצלמים ב4k בזווית רחבה רוב חומרי הגלם יתאימו. טובי אוליבר, צלם Wolf Creek 2 אומר: "כשיש קובץ 4k בפוסט ניתן לבצע תקריב כדי לבטל את הרגשת תמונת עין הדג ללא הפסד משמעותי בכושר ההפרדה.
בסרטים כדוגמת Into the Mind משנת 2013, הצוות בחר להשתמש במצלמת HERO 3 יחד עם מצלמת אפיק של RED בצילומי זווית רחבה וצרה. השימוש ב GoProאפשר להם להשתמש בצילום חומרי גלם בסגנון מקטעים וכן צילום מקרוב של קטעי אקשן. בעוד שהזווית הרחבה שימשה לצילום קהל וגודל המצלמה לא גורם להם אי נוחות. שימוש מינימאלי יכול לעבוד בצורה יעילה לצד מצלמות מקצועיות
שיטה יעילה לעבודה בפוסט
שיטה אחרת יעילה לשילוב של חומרי גלם של GoPro עם מצלמות מקצועיות הוא בשלב הפוסט לא במערכות צביעה. לדוגמא כל חומרי הגלם שצולמו ב-GoPro בסרט Need for Speed עברו דרך תוסף באפטר Dark Energy של Cinnafilm שמאפשר הוספה או הפחתה של רעש בתמונה. בסרט השתמשו בתוסף על מנת לנקות את חומרי הגלם שהגיעו ממצלמות GoPro ולהוסיף מראה של רעש "טבעי" שיתאים למצלמות C500 של קנון ואלקסה של Arri . התוסף Dark Energy מיועד רק לאפטר במערכת חלונות. קיימים תוספים של חברות נוספות שמאפשרים את אותה פעולת הפחתה והוספה של רעש גם למחשבי מק – כגון DE:Noise של RE:Vision Effect או GenArts Sapphire.