Emma Coats, בעברה הבמאית והתסריטאית של Pixar, פרסמה בטוויטר 22 טיפים לכתיבת תסריט. להלן מה שפרסמה:


1.               אתה מעריץ דמות שמנסה יותר מאשר את ההצלחה שלה. 


2.              חייבים לזכור את מה שמעניין אותך כקהל ולא מה שכיף לעשות כסופר, אלה יכולים להיות דברים שונים מאוד.


3.              להתמקד בנושא זה חשוב, אבל תדעו מה הסיפור באמת רק שתסיימו. עכשיו לשכתב.


4.              היה היה פעם ____, כל יום____, יום אחד _____, כיוון ש_____ עד שלבסוף ______.


5.              לפשט, למקד, לשלב דמויות, לערוך מעקפים, אתה מרגיש שאתה מאבד תכנים יקרי ערך.


6.              אבל זה משחרר.


7.              במה הדמות שלך טובה ב-, נוחה עם? לזרוק את כל ההפך הגמור. תנסה לאתגר אותם, איך הם מתמודדים.


8.              להגיע לסוף לפני שיש לך האמצע? ברצינות, הסופים קשים, תעבוד עליהם מראש.


9.              תסיים את הסיפור, גם אם הוא לא מושלם. בעולם אידאלי יהיו לך שניהם, אבל תתקדם. בפעם הבאה תעבוד טוב יותר.


10. כאשר אתה תקוע תעשה רשימה של הדברים שלא יקרו בהמשך. המקרים רבים והחומרים יראו לך את הדרך.


11. פרק את הסיפורים שאתה אוהב. מה שאתה אוהב הוא חלק ממך. אתה חייב להכיר אותם לפני שאתה יכול להשתמשת בהם.


12. כאשר כותבים על נייר אתה יכול להתחיל לתקן. כאשר הרעיון המושלם נשאר אצלך בראש, אתה מעולם לא תחלוק אותו.


13. למרות הרעיון הראשון שעולה לך בראש, והשני והשלישי והרביעי ו… – תבטל את הברור מאליו, תפתיע את עצמך.


14. תן לדמויות שלך דעות, פאסיבי/גמיש אולי ייראה לך חביב בזמן הכתיבה, אבל זה רעל לקהל.


15. למה אתה חייב לספר את הסיפור הזה? מהי האמונה הבוערת בך שהסיפור ניזון ממנה? זה הלב של הסיפור.


16. אם אתה היית הדמות שלך, באותו מצב, כיצד תרגיש? כנות מקנה אמינות למצבים שלא ייאמנו.


17. מה הוא ההימור? תן סיבה לעודד את הדמות, מה קורה אם הדמות לא מצליחה, תהמר נגדם.


18. אין עבודה מבוזבזת. אם זה לא עובד, להרפות ולהמשיך הלאה – בשלב מאוחר יותר יהיה ניתן להשתמש בזה.


19. אתה חייב להכיר את עצמך, ההבדל בין לעשות את המיטב לבין להתמקד. סיפור הוא בדיקה, לא סינון.


20. צירופי מקרים כדי להכניס את הדמויות לצרות הם נהדרים, צירופי מקרים כדי להוציא אותן מזה הם מרמה.


21. תרגיל: כיצד אתה מסדר את אבני הבניין של הסרט שאתה לא אוהב בצורה שאתה אוהב?


22. אתה חייב להזדהות עם המצב/הדמויות שלך. אתה לא יכול פשוט לכתוב "מגניב". מה יגרום לך לפעול בדרך זו?


23. מה המהות של הסיפור שלך? הסיפור החסכוני ביותר שלו? אם אתה יודע את זה, אתה יכול לבנות משם.