הבמאי Bryan W. Simon פרסם פוסט שבו הוא מציין את הדברים שיעזרו בהפקה שבדרך כלל לא חושבים עליהם למרות שחייבים על מנת שההפקה תעבור חלק.
הרשימה מ-13-1:
תוודא שאתה מסוגל לסיים.
אל תתחיל לצלם לפני שיש לך כל המשאבים (זמן, כסף וצוות) לסיים את הפרויקט.
תוכנית גיבוי
במיוחד עם כוח אדם, אנשי צוות לא פעם עוברים מהפקה להפקה תמורת תשלום טוב יותר. תוודא אילו אנשי צוות יכולים לשנות את המיקום שלהם בצוות עצמו לצורכי גיבוי.
תוודא שהכול ברור או "תמות"
לא משנה אם יש תקציב, תקציב קטן או תקציב גדול, תוודא שיש לכולם אותם רשימות, זה קריטי לצורכי תקשורת בין המפיק לראשי המחלקות.
תתחיל לערוך לפני הצילומים
תשלב את העורך עוד לפני הצילום הראשון. הבעיה החמורה ביותר היא להביא את העורך לאחר הצילומים, בשלב זה כל החומרים שהמפיק והעורך צריכים לעבוד עליהם כבר צולמו וברוב המקרים לא יהיה ניתן לשחזר אותם. עורך טוב יוכל לומר לך מה חסר ברשימות הצילומים והדיאלוגים.
תעריך את הצוות – ותראה זאת
אחד האמצעים להעריך את הצוות הוא לתת להם אוכל טוב. קוקה קולה, פפסי ומקדונלד'ס לא מראים הרבה רצון טוב. לא לשכוח להודות להם כל העת על העבודה. הקשבה היא לא סימן לחולשה.
תהיה פתוח לרעיונות ולהצעות
נשמע פשוט אבל זה לא. תהיה פתוח לרעיונות ולהצעות לפני, תוך כדי ואחרי הצילומים עד לסוף ההפקה.
קח את ההובלה
הפקה כוללת צוותים גדולים או קטנים, שיודעים מה הם צריכים לעשות וחלקם יודעים יותר מה שהמפיק צריך לעשות. במיוחד למפיקים חדשים יש לקחת את הפיקוד מהתחלה, הצוות בוחן. הדבר הפשוט ביותר הוא להיות מוכן והחלטי.
תתייעץ עם עו"ד
חוות דעת של עו"ד לא פחות חשובה מכל תהליך אחר. חוות דעת לא נכונה יכולה לעלות הרבה כסף.
תעשה ביטוח
למי שאין כסף לביטוח שלא יעשה סרטים, הבטחת בריאות הצוות ומקום הצילום הנה קריטית.
גדול יותר זה לא טוב יותר
תחשוב בקטן כאשר חושבים על צוות ההפקה. יש הרבה סיבות לצוות קטן: פחות משכורת, פחות אוכל, פחות אירוח ועוד, אבל יש עוד שתי סיבות: הראשונה – כל הצוות כל הזמן עובד ואין מובטלים על הסט, והשנייה – כולם שותפים במידה שווה.
"לא עכשיו" זה לא "אולי", זה "לא"!
אל תיתן לאנשים לצפות למשהו שלא יהיה כי לא נעים לומר "לא".
אין מסלול ברור
כולם חושבים שיש איזו נוסחה, איזה סוד או מסלול לעשיית סרטים. אין, וככל שתקדים להבין זאת, יהיו לך סרטים. תעשה מה שאתה חושב שהכי טוב.
תגדיר "הצלחה"
זה הדבר החשוב ביותר. אם קובעים שרוצים להפיק את הסרט הטוב ביותר ולא חשוב כל השאר, אז אתה מצליח, אם קובעים הצלחה כהפקת סרט, הופעה בפסטיבל Sundance, הסרט הנבחר על ידי אולפני סוני, לקבל הוקרה גדולה ולהרוויח הרבה כסף, צפויה לך אכזבה.
פשוט אין תמריץ כספי מובטח לעשיית אמנות. אם אתה יכול לחיות עם זה ולהמשיך בעשיית אמנות, אתה הצלחה.