אתר Unmanned Aerial Online פרסם ריאיון עם Andrew Dennison סמנכ"ל תפעול של LIFT Technologies, ספקית של שירותי רחפנים תוך שילוב של טכנולוגיות חדשניות להבטחת איכות הטיסה. בריאיון הוא מספר כיצד להטיס רחפן בצורה בטוחה ויעילה מהשלב של הבנה של הצרכים של הלקוח תוך שמירה על בטיחות הטיסה ועד אספקת המוצר הסופי לפני ההמראה.


להבין את הצרכים של הלקוח – למה הלקוח מצפה, יש לשאול את הלקוח שאלות בפגישה אישית או בטלפון ולאחר מכן לשלוח לו את ההבנות בדוא"ל. צור מסמך הכולל את כל הפרטים והמטרות, ולאחר החתימה ניתן להמריא.


לפני ההמראה:


·         לבחון את אזור הטיסה – טייסים ב-LIFT בודקים את אזור הטיסה, בשלב הראשון להטסות מסחריות. לעמוד בדרישות זה חלק מהעסק.


·         תכנון זמן – יש לתכנן את היום והשעה של הטיסה כולל תיאום עם המטיס והמצלם (בוחן). חשוב לבחון את זוויות הצילום ואת מצב התאורה בזמן זה.


באתר:


·         תדרוך בטיחות – תלוי בסוג העבודה, קבל אישור לטוס מעל אזורים לא מאוכלסים ובאזור זה תבצע את התדרוך.


·         בחן את האתר – למרות שידוע המיקום ויכול להיות שיש צילומים של המיקום תמיד יכולים להיות שינויים במקום כגון מנופים שאינם קבועים או עצמים שנבנו לאחר הצילומים.


·         לאבטח את אזור ההמראה והנחיתה.


·         ביצוע רשימת תיוג של הטיסה לפני ההמראה.


·         המראה, כולם אחראיים – למרות שאין טייס ברחפן עדיין המטיס והצלם/בוחן אחראיים לביטחון של הרחפן. אם רואים בעיה יש לדווח.


·         ביצוע רשימת תיוג לאחר הטיסה לפני שעוזבים את האתר. רשימת התיוג כוללת בחינת חומר הגלם. חומר הגלם שהועבר בשידור חי לטלפון יכול להיראות הרבה פחות טוב על מסך לכן יש לבצע זאת לפני שעוזבים את האתר על מנת לחסוך חזרה לאתר לצילומים משלימים.


·         לנקות ולא לשכוח את הרחפן – יש לקחת את סימון הנחיתה, לומר למנהל ההפקה שהעבודה בוצעה.


חזרה למשרד:


·         ביצוע תיוג של חומר הגלם – לשמור את מידע מפורט של חומרי הגלם כולל הטיסות, שמור הכל במקום אחד, כך גם הטייס יוכל לעקוב אחרי שעות הטיסה


·         אספקת חומר הגלם ללקוח – תלוי בסוג הלקוח, קיימים לקוחות שכל מה שצריך הוא לעלות את התכנים לשרת של הלקוח, לקוחות אחרים יהיה צורך בעריכה בסיסית


 


למקור המאמר