בחירת העדשה חשובה לא פחות מבחירת המצלמה מכיוון שהיא חלק מבניית הפריים וקובעת את המראה של התמונה. בכתבה של Adam Plowden, מפיק ואמן גרפי מאנגליה שפורסמה ב- cinema5d הוא ממליץ על מספר עדשות איכותיות לצילום במסגרת תקציב. חשוב לציין כי העדשות המתוארות בכתבה מומלצות מניסיון ומבדיקות שבוצעו באתר cinema5D.
מצלמות Micro Four Thirds ו-APSc
קיים הבדל בין אורך המוקד של המצוין בעדשה לבין אורך המוקד במציאות בגלל נושא של יחס חיתוך השבב (crop factor), וכל יצרן מספק יחס שונה (קנון 1.6x ואילו GH4 של פנסוניק 2x), כך שעדשה 17-50 היא בפועל 27-80.
העדשה הרחבה הטובה ביותר היא: Tokina 11-16mm f/2.8 (אורך מוקד 17-25 ב-APSc ו-22-38 ב-MFT).
עדשה עם עומק שדה רדוד – עדשות סיגמא:18-35mm f/1.8 ו- .50-100mm f/1.8
לצילום במצלמת A7s II העדשה 16-50mm f/3.5-5.6 של סוני מעולה.
לצילום במצלמת GH4 עדשות Lumix 12-35mm f/2.8 (אורך מוקד 24-70) ו- Lumix 35-100mm f/2.8 (אורך מוקד 70-200) של פנסוניק עושות עבודה טובה.
מצלמות עם שבב סופר 35 ו-FF
עדשות אלו יקרות יותר וכן גם האיכות האופטית. צילום במצלמת APSc או סופר 35 השימוש בעדשות FF יספק תוצאה טובה יותר מאשר עדשות APSc.
בתחום עדשות רחבות המחירים משתנים בין עדשה לעדשה: עדשת קנון 16-35mm F/4L תעלה 999 דולר לעומת 16-35 f/.28L II שתעלה 1,500 דולר (ללא מערכת ייצוב). עדשה איכותית בפחות מ-1,000 דולר היא 16-28mm F/2.8 של Tokine (במחיר 689 דולר), אבל אין לה מייצב. עדשה עם מייצב 15-30mm F/2.8 של Tokine תעלה בסביבות 1,000 דולר. לצלמים עם מצלמות סוני (חיבור E) עדשת FE PZ 28-135 mm F/4 G OSS היא בחירה מצוינת. למשכירים ציוד צילום עדשה פופולרית מאוד ברחבי העולם הנה 24-105mm f/4 IS ii של קנון.
עדשות EF איכותיות הן מסדרת CN-E של קנון, עדשה קומפקטית עם סרוו 18-80mm T4.4 L IS EF.