לאחרונה השיקה Lesspain Software תוכנה חדשה – KYNO – המיועדת לצפייה, בחירה, תיוג והוספת ציינים לקליפים, בנוסף לקידוד למגוון פורמטים. למרות הממשק הפשוט התוכנה מרשימה.


בחינה של חומרים ותיוג:


התוכנה מציגה את כל חומרי הגלם בין אם הם על הכונן הקשיח או שמורים על גבי כרטיס הזיכרון במגוון פורמטים (קובצי RAW כגון  R3D, ArriRaw ו- BlackMagic Rawלא נתמכים בשלב זה). באמצעות הממשק המשתמש יכול לשנות את שמם של הקבצים, לתייג, להוסיף תוויות ולדרג אותם (כולל כמויות של קליפים בפעם אחת), ולמיין אותם לפי תיאורים שניתן להוסיף בשלב מאוחר יותר (metadata).


בשלב החיפוש ניתן לחפש לפי קצבי צילום, תאריכים ועוד. מובן שניתן למיין לפי כל התגיות כגון "סרט מקטעים". התוכנה מאפשרת גם למשתמש לצפות בחומרי הגלם בקצבי תמונה שונים, תצפיה ביחסי מסך שונים ולראות את התוצאה גם לאחר שינוי יחסי מסך. לאחר בחירת הקליפים ניתן לייצא בקלות לתוכנות עריכה כגון פרמייר פרו או FCPx.


ציינים:


ניתן להוסיף ציינים שונים שניתן לעבוד איתם במערכות עריכה, תפריטים ל-DVD או יצירת רשימת החלטות עריכה (EDL), ניתן לייצא את הרשימה בטופס אקסל כולל תמונות ממוזערות עם הזמן והאורך של הקליפ. כלי זה הנו יעיל במיוחד כאשר הבמאי לא יכול לשבת עם העורך.


קידוד:


ניתן להמיר את הקליפים מ- -ProResל DNxHDאו h.264, ניתן להמיר קליפ מסוים או את כל הקליפים הקיימים בספרייה מסוימת.


כיום קיימת גרסת בטה ללא תשלום, ניתן לרכוש את התוכנה מ-99 דולר מחודש אוגוסט לרוכשים הראשונים וב-2017 המחיר יהיה 159 דולר.


 


הודעה לעיתונות באנגלית