חברת סוני פרסמה את מפת הדרכים של עדכון הקושחה עבור מצלמת הקולנוע Burano. במהלך השנה הבאה יצאו גרסה 1.1 וגרסה 2.0. על פי סוני, עדכונים אלה יביאו שורה של מצבי הקלטה חדשים, תמיכה בהפקת אירועים חיים ושיפורים רבים נוספים המבוססים על משוב משתמשים.

גרסה 1.1, שצפויה לצאת בסוף יוני, תציג תכונות המותאמות להפקת אירועים חיים ויכולות ניטור משופרות, כולל אפשרויות שלט רחוק וניטור מרובה מצלמות באמצעות אפליקציית Monitor & Control המעודכנת.
גרסה 2.0, שמתוכננת לצאת במרץ 2025 או מאוחר יותר, תכלול ככל הנראה פורמטי הקלטה חדשים, הגדרות משופרות של ביטול סחיטה וכלי חשיפה משופרים.

גרסה 1.1 (סוף יוני 2024)

  • תציע פיצ'רים חדשים להפקת אירועים חיים ותוספת של תצוגת ביטול סחיטה פי 1.5 לעדשות אנמורפיות. גרסה 1.1 תוסיף פרוטוקול S700  על גבי האינטרנט המאפשר שליטה מרחוק על המצלמה באמצעות RCP (פאנל בקרה מרחוק). הגדרות הניתנות לשליטה כוללות חשיפה, איזון לבן, צבע ואחרות (בהתאם לדגם ה-RCP). גרסה 1.1 מאפשרת גם תמיכה באינדיקציה של אזור Multi Matrix. תכונה זו מאפשרת למשתמשים להתאים צבעים ממוקדים במהלך פעולת Multi Matrix.
  • בנוסף, גרסה זו תאפשר גם תמיכה באפליקציית המוניטור והבקרה של סוני בגרסה 2.0.0 המאפשרת תכונות כמו פונקציית ניטור רב-מצלמה עבור iPadOS בה ניתן להזין עד ארבע מצלמות, ניטור חשיפה כולל צורת גל, היסטוגרמה, צבע מזויף וזברה. כמה תכונות אחרות כוללות בקרת מיקוד, ושליטה בפונקציות בשימוש תכוף כמו פעולה דומה למצלמות CineAlta של סוני באמצעות מכשיר נייד, כגון קצב פריימים, מסנן ND, רגישות, מראה, מהירות תריס, איזון לבן.

גרסה 2.0 (מרץ 2025 ואילך)
הגרסה תעניק למשתמשים תכונות חדשות ושיפורים רבים שנתבקשו מהקהילה, כולל פורמטי הקלטה חדשים, ביטולי סחיטה חדשים פי 1.8 ושיפורי ניטור.

  • גרסה 2.0 תכלול פורמטי הקלטה חדשים כולל חיתוך חדש של 3.8k Full Frame הממנף כמעט את כל החיישן ויכול לצלם עד 120 תמונות לשנייה. פורמטי הקלטה חדשים אחרים כוללים תוספת של 24.00 פריימים לשנייה למצבי תמונה X-OCN 16:9
  • בנוסף תוסיף גם הגדרת ביטול סחיטה פי 1.8 וכן מצבי קצב פריימים גבוהים נוספים (S & Q) כולל 66, 72, 75, 88, 90, 96, 110 תמונות לשנייה.
  • שיפורי ניטור, כולל פלט וידאו SDI סטנדרטי לניטור על פני X-OCN ו-XAVC ותצוגה משופרת על המסך המציבה מידע על מצב המצלמה מחוץ לתמונה. גרסה 2.0 תכלול גם View Finder Gamma Display Assist תוך שימוש ב-S-Log3 לניטור.
  • הוא יכלול גם כלי חשיפה נוספים (High/Low Key) הנגזרים ממערכת המצלמות Venice. גרסה 2.0 תרחיב את קביעות הזיכרון המוגדרות מראש של איזון לבן מ-3 ל-8 ותתמוך ב-Active/High Image Stabilization במצבי תמונה מלאה של 6k וסופר 35 מ"מ 1.9k ביחס של 16:916:9.
  • לבסוף, גרסה 2.0 תוסיף מטא נתונים של פיצוי נשימה וייצוב תמונה ב-X-OCN. ‏

למקום ההורדות
הודעה לעיתונות באנגלית