הצלם ברי ברייברמן (BARRY BRAVERMAN) פרסם סקירה באתר "Studio Daily" הסוקרת את המצלמה "AG-UX180" של "פנסוניק". (ראה ידיעה באתר AV)

 סיכום
מצלמה קומפקטית 4k עם עדשה קבועה 20x, מספקת גמישות רבה להפקות שונות עם ביצועים טובים במחיר נמוך. משתמשים פוטנציאליים: צילום דוקומנטרי, תכניות ריאליטי, צלמי חתונות וצלמי אירועים.

 יתרונות: בנויה בצורה איכותית ביחס למחירה, נוחה מאד לתפעול, עדשת 20x עם יכולות מקרו טובות מן המצופה, צילום 4k עם יכולות צילום הילוך איטי, 120 תמונות בשנייה בFHD, שני כרטיסי זיכרון SD, מאפשרת צפייה או הקלטה כפולה. מערכת "Focus Assist" – אחת הטובות בשוק מובנת במצלמה, מצלמה מאוזנת לצילומים ללא חצובה. מערכת הפחתת רעידות אופטית יעילה מאד, מערכת תיקון צבע 16 צירים – דבר לא רגיל במצלמות קומפקטיות, אפשרות ביטול פילטר IR בלחיצת כפתור – יעילה לצילומים בתנאי חשיכה.

 חסרונות: אין אפשרות להקלטה בlog, הקלטה פנימית ב4k מוגבל ל8 ביט, 4:2:0, לעינית OLED כושר הפרדה טוב אך היא קטנה מדיי. מסך ה-LCD  הנשלף לא מאפשר ראיה טובה באור יום. כיסוי העין של העינית נופל ואינו יציב. ציון מצב ההקלטה בעינית קטן וניתן לפספוס, דבר שיכול ליצור טעויות צילום. יציאות HDMI וSDI לא עובדות במקביל, חסרה במצלמה אפשרות חיבור של אביזרים כגון מקליטים אלחוטיים. חיישן העין (כיבוי של העינית והפעלה של המסך) לא נוח וכן לא ניתן לכיבוי. גודל החלק הקדמי של העדשה 67 מ"מ אינו סטנדרטי ומצריך מתאם לחיבור של אביזרים כגון פילטרים.

למקור המאמר