מנהל הצילומים זוכה הפרסים, מתיו אולרד (Matthew Allard), פרסם באתר News Shooter סקירה מקיפה של המצלמה החדשה של פנסוניק, DMC-GH6, הסקירה כוללת את המפרט, השוואה מול מצלמות אחרות של חברות שונות (סוני, קנון וניקון,) ומצלמות נוספות של פנסוניק, סקירה של היכולות של המצלמה וכן פירוט של כל סעיף.

כמו כן, מוצגים קטעי וידאו של בדיקות שהם ביצעו והשוואה בין פורמטים ומצבי צילום שונים.

הוא מסכם:

"במובנים רבים המצלמה החדשה יכולה להיחשב כגרסת מיקרו ארבעה שלישים של מצלמת Lumix S1H, עם פונקציות דומות ואפשרויות הקלטה במחיר זול יותר. עם זאת, המצלמה  איננה בעלת שבב Full Frame והיא יצאה בשנת 2019, ומאז השתנה הרבה והתחרות בשוק מצלמות הגשר ללא מראה נמצאת בשיא של כל הזמנים.

אין ספק שזו מצלמה עם יכולת גבוהה, עם זאת, להרגשתי, מצלמה זו הייתה צריכה לצאת לשוק לפני שנתיים שלוש. לא שיש בעיה עם המצלמה, אלא שהתחרות מול מצלמות Full Frame, דיגום ב-4:2:2 ב10 סיביות לא מדהימה בשנה זו, ונכון שהחברה מציעה יכולות שחלקן לא קיימות במצלמות מתחרות כמו בסיס זמן, מגוון מצבי צילום אנמורפיים, מקודדים טובים יותר ושפע של כלי עזר לצלם, אבל המיקוד האוטומטי עדיין מפגר אחרי מתחרים אחרים.

לסוני, קנון וניקון יש מצלמות המקליטות 8k ועם קנון וניקון ניתן להקליט במצלמה RAW. למרות זאת לא צריך להסתנוור מרזולוציה, גם מצלמות ללא שבב 4k עדיין משביעות רצון מהרבה בחינות. כמות הפיקסלים היא יותר כלי שיווקי למכירת יותר מצלמות, למרות שברור שלרזולוציה יש את היתרונות שלה, אבל זה לא עושה את המצלמה.

DMC-GH6 היא הצעה סופר סולידית מבית פנסוניק והם לא עשו פשרות גדולות על המצלמה הזו. למעשה, אין על מה להתלונן במצלמה למעט המיקוד האוטומטי.

ניתן לטעון שיכולות צילום הסטילס של המתחרים טובות יותר עבור צלמים מקצועיים, אבל כאשר רוכשים מצלמת גשר הצלם רוצה שילוב בין שניהם וזה תלוי בצלם.

הצורה של המצלמה טובה, וכמה גם איכות הבנייה, פונקציות הווידאו והרבה מהתכונות שיש למצלמה להציע. יכולת המיקוד האוטומטי טובה בהרבה מהדורות הקודמים של החברה וכעת לראשונה ניתן להשתמש בטכנולוגיה זו בהרבה מצבי צילום. זה עדיין יכול להיות הרבה יותר טוב, אבל פנסוניק הקשיבה למשתמשים ועשתה כמה שניתן בטכנולוגיה המבוססת ניגודיות.

"אבן הנגף המשמעותית ביותר של המצלמה היא גודל השבב, מיקרו ארבעה שלישים אינו פורמט סקסי יותר. רוב צלמי הוידאו שעבדו עם גודל השבב הזה עברו לשבב Full Frame.

איכות התמונה של המצלמה טובה, ויש הרבה תכונות מעולות הממוקדות בסרטון שמוסיפות עניין למצלמה. עם זאת, המכירה לא תהיה פשוטה אם פנסוניק רוצה למשוך לקוחות שכבר השקיעו במערכות של סוני או קנון. עבור רבים העובדים עם מצלמות גשר ללא מראה מיקוד אוטומטי הוא עניין קריטי. כאן לסוני, קנון וללא ספר לניקון יש יתרון משמעותי. המיקוד האוטומטי חשוב לרוב צלמי הוידאו המשתמשים במצלמות ללא מראה.

מפרטים ומאפיינים לבדם אינם מספיקים בדרך כלל כדי לגרום לקונים פוטנציאליים להחליף מערכות מצלמה.

"יהיה מעניין לראות איך המצלמה תשלב בשוק. אני אוהב את המצלמה ולדעתי מי שעדיין משתמש במצלמות מיקרו ארבעה שלישים יתלהב ממנה מאוד. המצלמה כוללת את כל מה שצריך, בנויה היטב, מציעה מערך טוב של מקודדים, רזולוציות וקצבי צילום. ניכר שהחברה נתנה תשומת לב רבה לפרטים בצילום וידאו."

לסקירה המלאה