הצלם והעורך של אתר News Shooter, Dan Chung, בדק את המצלמה החדשה של קנון EOS-1Dx Mark II והוא כותב: המצלמה החדשה של קנון משפרת את כל היכולות של EOS-1Ds, ולמרות שהיא לא מצלמת וידאו היא משלבת את כל יכולות הווידאו הקיימות במצלמה החדשה. עם זאת היא לא מחליפה אף אחת מהמצלמות מסדרת הקולנוע של קנון.
בתחום של קצבי צילום, המצלמה מצלמת באיכות 4k DCI, 8 ביט עד 60 תמונות בשנייה. על מנת לצלם ב-4k היא חותכת את השבב ביחס של 1.3x. ניתן לצלם HD גם במצב של FF אבל התהליך כולל עיבוד מחדש של התמונה כמו שנעשה ב-5D Mark III. אין אפשרות של צילום FF
ב-4k. ניתן לצלם הילוך אטי באיכות FHD (120 תמונות בשנייה).
הווידאו מקודד בפורמט MJPEG בקצב של 800Mbps ב-60 תמונות בשנייה או 500Mbps בקצב רגיל. המשמעות היא קבצים עצומים שיאפשרו לדגום תמונות מהווידאו (4k) ללא תופעות של דחיסה הקיימות בקובצי GOP (ניתן לבחור תמונות במצלמה עצמה מהווידאו כמו שנעשה עם מצלמות פנסוניק). ניתן להקליט באיכות נמוכה יותר אבל אין הפונקציה של הקלטת פרוקסי כמו שקיימת במצלמת A7s II של סוני. כאשר מצלמים באיכות 4k המידע מוקלט על כרטיסי Cfast 2.0 או על כרטיס CF אם אין צורך בכרטיסים מהירים.
המצלמה כוללת יציאת HDMI נקייה (יציאת וידאו ללא תצוגת תפריטים או סימנים להקלטה על מקליט חיצוני או לצפייה על גבי מסכים). החיסרון המשמעותי הוא שהיציאה מותאמת רק לאיכות HD.
היכולת החשובה ביותר בתחום הווידאו היא שילוב טכנולוגיית המיקוד האוטומטי (dual pixel CMOS ) בשילוב מסך המגע. טכנולוגיה זו קיימת במצלמת C300 Mark II, ומאפשרת מיקוד בכל מקום במסך. כעת כמעט כל אחד יכול להשיג מיקוד מהיר על כל אובייקט בלחיצה על המסך. כמו כן, כמו במצלמת C300 Mark II, ניתן לקבוע את מהירות המיקוד, מה שמאפשר יצירה של אפקט שינוי המיקוד בתנועה (focus pulls). לא ניתן לבצע זאת במהירות ממש אטית, אבל לרוב המשתמשים המהירות שבה ניתן לצלם תענה על הדרישות.
בנוסף, כמו במצלמת C300 Mark II, שולבה יכולת מיקוד כולל עקיבה לפי פנים, ניתן לעבור מאנשים שונים ולקבוע את מהירות המעבר. לרוב צילומי ריאיונות בישיבה זהו פתרון מצוין.
הגרסה החדשה כוללת את כל היכולות של הגרסה הישנה למעט מצב C-log, למצלמה החדשה יש רק פרופיל סטנדרטי, למרות שניתן לעקוף את הבעיה הזו ולטעון פרופילים שונים כמו שנעשה ב-5D Mark II/III. לרוב המשתמשים העובדה שאין פרופילים לא חשובה. לדן הייתה מצלמה כזו בעבר, הוא השתמש בפרופיל C-log במקום הפרופיל הסטנדרטי של המצלמה. אם למצלמה הייתה אפשרות של קידוד 4k ב-10 ביט זה היה סיפור אחר. מה שחשוב לרוב המשמשים היא התמונה הכללית, והיא קרובה ל"מראה של קנון" שצלמים רבים אוהבים.
כיוון שהגוף של המצלמה לא השתנה מהגרסה הקודמת אין כל השיפורים שהשוק התרגל אליהם במצלמות וידאו הביניים. המצלמה הזו מיועדת להיות מוכרת לצלמי העיתונות והספורט. המצלמה דומה מאוד לכל המצלמות מסדרה 1. ההבדלים היחידים הקימים הם יחידת ה-GPS, האחיזה קצת יותר נוחה ומיקום החיישן בציד השני של המצלמה. הסוללות של המצלמות 1Dx או 1Dc יעבדו עם המצלמה החדשה, אבל יש סוללה ומטען חדשים. שיפור נוסף הקיים במצלמה הוא ה-LCD, 1.62 מיליון נקודות.
המצלמה אינה כוללת עינית אלקטרונית, אין פילטרים ND, אין אפשרות של כניסות סאונד מאוזנות (XLR), אין peaking, אין אפשרות של הגדלת התמונה לצורכי מיקוד ואין אפשרות של כתוביות במסך האחורי. צלמי וידאו יצטרכו לרכוש אביזרים שונים כגון: Z-finders, מתאמי XLR ועוד. משתמשים שמחפשים מצלמה הכוללת את היכולות הללו צריכים לחפש במקום אחר. ניתן להשתמש במצלמת וידאו עיקרית אבל יש צורך באביזרים ויש הרבה היצע בשוק.
התחום שבו מצלמה זו יכולה להיות דומיננטית בתחום הווידאו המקצועי הוא התקנות בגימבלים, רחפנים או צילום מתחת למים וכן במקומות לא נגישים. ניתן לשלוט במצלמה בצורה מלאה באמצעות התוכנה של קנון, ויש אפשרות של חיבור המצלמה לרשת אינטרנט או באמצעות משדר אלחוטי. ניתן לראות תצוגה מקדימה במחשב או באיפד, אבל לא ניתן להעביר את התכנים באינטרנט. ניתן לגשת לקבצים ולהוריד אותם, מובן שקובצי 4k ייקח זמן להוריד. כדי לאפשר עבודה אלחוטית קיים משדר חדש WFT-E8B, המבוסס על WiFi (802.11).
דן מעריך שקובצי 4k מהמצלמה החדשה יהיו קטנים יותר מהגרסה 1Dx. לצלמים שמחפשים מצלמה לצילום תמונות סטילס של תנועה מהירה המצלמה 1Dx Mark II תהיה בראש הרשימה. ההוספה של יכולות 4k היא תוספת נחמדה ויעילה בעבור חלק מהצלמים. המצלמה של ניקון D5 המקליטה 3 דקות של 4k לא מתחרה בגלל מגבלת הזמן. אפשרות נוספת של שימוש במצלמה כמצלמה שנייה למצלמת C300 Mark II, וזה יעבוד גם עם פרופיל סטנדרטי. המצלמה יכולה להיות מצלמה מובילה במצבים שמערכת האוטופוקוס ואפשרות מסך המגע נחוצות.