אתמול נערך "יום ניקון" שהופק על ידי קבוצת הצלמים המתחילים וקבוצת 4h אתמול בגני התערוכה שכלל הכרזת הנציגות החדשה של חברת ניקון.

קבוצת 4h המאגדת בתוכה את פוטו סטודיו ניסים ורשת קמרה קיבלה את הנציגות הבלעדית של חברת ניקון בישראל לאחר 50 שנה שהנציגות הייתה בחברה הדר. באירוע נכח

ו Naoki Onozato סגן נשיא ניקון אירופה, Wolfgang Lutzky מנכ"ל מכירות ניקון אירופה, Yu Yabiku מנהל תמיכה טכנית אירופה Dietmar Koenig מנהל הקבוצה הטכנית בארופה.

מימין לשמאל: Naoki Onozato סגן נשיא ניקון אירופה, רוני חכם בעלים של קבוצת 4h, מיכאל ברנס בעלים של אתר אי וי, Wolfgang Lutzky מנכ"ל מכירות ניקון אירופה, Yu Yabiku מנהל תמיכה טכנית אירופה ו-Dietmar Koenig מנהל הקבוצה הטכנית באירופה

באירוע פגשנו את אנשי Nikon  למספר שאלות

מה המדיניות של החברה לגבי מצלמות DSLR ומצלמות ללא מראה?

לטכנולוגיות של מצלמות ללא מראה ולמצלמות DSLR י

ש יתרונות שונים, בכך שאנו מקדימים את שתי הפתרונות אנחנו יכולים לתת מענה לכל הצלמים – מצלמים מתחילים ועד מתקדמים ומיקצועיים. סדרת המצלמות ללא מראה סדרת Z – הינם מצלמות קטנות יותר הכוללת עינית אלקטרונית מאפשרת לצלמים לראות את התוצאה הסופית לפני שהם לוחצים על כפתור הצילום.

יתרון חשוב נוסף לסדרת Z הוא ממשק העדשה, הטכנולוגיה מאפשרת לצלמים שימוש עם עדשות שמתוכננות טוב יותר וביצועים טובים יותר מבחינה אופטית.

לעומת זאת היתרון של מצלמות DSLR הוא בעינית האופטית, המצריך מהצלם פחות לאמץ את העיניים, אין עיקוב ולא צורכת מתח.

היתרון שלנו על חלק מהמתחרים הוא שאנו מייצרים ומפתחים את שתי הטכנולוגיות מצלמות ללא מראה ומצלמות DSLR וכך ניתן לחלוק חלק מהטכנולוגיות הקיימות בסדרת מצלמות Z ועד הטכנולוגיות המתקדמות הקיימות בסדרות DSLR.

לדוגמא מצלמת D780 היא קפיצת דרך גדולה מהדור הקודםD750 . כגון שילוב של טכנולוגיות ליבה: מערכת המיקוד האוטומטי המאפשרת נעילה לעיניים (קיימת בסדרת Z) ור

מת הרגישות הגבוהה שולבה על מנת לענות לדרישות של צלמי DSLR.

אנחנו מעולם לא מתחייבים על פיתוח מוצרים, אבל אנחנו יכולים להבטיח שאנחנו נתאים את קו המוצרים שלנו למגמות בשוק. התוכנית שלנו להרחיב את קו מצלמות Z כמו כן גם את סדרת העדשות NIKKIR Z.

מה המדיניות של ניקון לגבי צילום וידאו?

ניקון מאמינה ששוק הצילום השתנה, תמיד יהיה עיניין בצילום סטילס. אנחנו רואים גידול משמעותי ודרישה בשוק הוידאו ואנחנו מפתחים מוצרים על מנת לענות לדרישות אלו גם בוידאו וגם בסטילס

האם סדרת Z מיועדת לצלמי וידאו ?

בעוד שסדרה זו היא מצוינת לצלמי סטילס, אנחנו מאמינים שסדרת Z היא פתרון אידאלי לצילום וידאו גם. במיוחד הטכנולוגיה המאפשרת יציאת RAW וידאו ממצלמות Z6 ו Z7 והעובדה שהעדשות מסדרת Z פחות נושמות הופכות את המצלמות הללו ליותר אטרקטיביות לצלמי וידאו וקולנוע.

מהו הדבר החשוב ביותר שאתם מתמקדים בו בפיתוח של יכולות הוידאו במצלמות ? 

המיקוד שלנו ביכולות הוידאו של המצלמה הוא שיפור איכות התמונה באמצעות טכנולוגיות אופטיות ודגש על התפעול.

לדוגמא לחלק מעדשות Z יש טבעת שליטה שמאפשרת שליטה ידנית על המיקוד או על חשיפה תוך שמירה על תנועה שקטה, כמו כן מערכת המיקוד האוטומטי עברה אופטימיזציה לצילום וידאו. לאחרונה גם פרסמנו שדרוג למצלמות על מנת לענות לדרישה של המשתמשים.

אנחנו לא קרובים להגיע למגבלות של חדשנות במוצרים ואנחנו נמשיך לדחוף קדימה ביכולות הוידאו בעתיד.

לאחרונה השקתם את D6, למה אין הבדל בין המצלמות מהדור הקודם D5 כאשר מתייחסים לתחום הוידאו?

מצלמת D6 פותחה בעיקר עבור צלמי ספורט, צלמים אלו לא מיועדים לצלם וידאו באירועי הספורט השונים. למשתמש מסוג זה שיפור במערכת המיקוד האוטומטי ומהירות צילום מהירה הינם יותר חשובים , מצלמה זו פותחה על מנת לענות לדרישות אלו.

למרות זאת כדאי לציין כי קיימות מספר יכולות טובות יותר לצילום וידאו גם במצלמה זו כגון הקלטת בסיס זמן ואפשרות של focus peaking.

למה לא ניתן לצלם log במצלמות ניקון?

הפרופיל Flat עובד כמו log. יכולת זו מאפשרת למשתמשים לבצע עיבוד צבע בשלב הפוסט .

כיצד ניקון רואה את שוק הצילום ב2025?

זה תמיד קשה לחזות את חמש השנים הקרובות. בהתייחס למה שקורה כיום שוק המצלמות ללא מראה מאד אקטיבי – לא רק בגלל המצלמות שלנו, גם בגלל שהמתחרים השיקו לאחרונה דגמים חדשים. אנחנו נמשיך לפתח מוצרים חדשניים בעתיד שיענו לדרישות של צלמים חובבים ומקצועיים בתחום של צילום סטילס ווידאו.

אנחנו מצפים שצלמים שמצלמים וידאו וסטילס יגדל, אבל זה לא אומר שצילום מסורתי יעלם.

כיצד ניקון מתכוונת לפנות למשתמשי וידאו?

על מנת לבנות את השם של ניקון בשוק הוידאו אנחנו ממשיכים לפתח מוצרים ושירותים על מנת לתת מענה ללקוחות. לדוגמא אנחנו נמשיך לעדכן את המצלמות שלנו ברמת תוכנה ולהוסיף יכולות כל העת.

כמו כן אנחנו מתכננים להגדיל את קו אביזרי הוידאו על מנת לחזק את המכלול.

את האירוע סיכם רוני חכם , הצטרף למשפחת המוצרים שלנו היהלום של המוצרים , "חברת ניקון"  ואנו נדאג ללקוחות מרמת המכירה והיעוץ ועד לרמת השירות ברמות הגבוהות ביותר.