מאז ההכרזה על המצלמה EOS R100 של קנון החברה השיקה מצלמות חדשות. מצלמת Full Frame האחרונה של החברה, EOS R8 יצאה למדפים בפברואר 2023. בתקופה זו הושקו גם מגוון עדשות מרשימות. לאחר תקופה ארוכה חברת קנון הודיעה על פיתוח של מצלמת EOS R1 שתשווק השנה.

לא נמסר מידע ממשי על המצלמה, בחרה אומרים: "תשפר באופן דרמטי את הביצועים של תמונות סטילס ושל וידאו, בהשוואה ל-EOS R3, ותעמוד בדרישות הגבוהות של אנשי מקצוע במגוון תחומים – ספורט, דיווח חדשות והפקת וידאו." מצלמת EOS R3 שהושקה בספטמבר 21 מאפשרת הקלטה פנימית של 6k בקצב של 60 תמונות בשנייה בRAW, תמיכה בפרופיל שטוח, מערכת מיקוד אוטומטי ועוד. אם מתייחסים להצהרת החברה, הרי שהמצלמה החדשה תהיה מאוד מרשימה.

אנו יודעים שהמצלמה תכלול שבב CMOS חדש, וכן מעבד תמונה שפותח למצלמה DIGIC Accelerator בנוסף למעבד DIGIC X. בתחום המיקוד האוטומטי החברה מציינת: ""על ידי שילוב של מערכת עיבוד התמונה החדשה וטכנולוגיית למידה עמוקה ברמה מתקדמת, קנון השיגה זיהוי נושא במהירות גבוהה ודיוק גבוה. לדוגמה, דיוק המעקב אחר נושאים שופר כך שבאירועי ספורט קבוצתיים שבהם מספר נושאים מצטלבים, ניתן לעקוב ללא הרף אחר נושא המטרה גם אם שחקן אחר עובר ישירות מולם. בנוסף, יכולת Action Priority מזהה את תנועת הנושא על ידי ניתוח מהיר של מצב הנושא. במהלך משחק ספורט כשקשה לחזות מה יקרה אחר כך, פונקציה זו קובעת אוטומטית את השחקן שמבצע פעולה מסוימת, כגון בעיטה בכדור, בתור הנושא הראשי ומזיזה מיידית את מסגרת המיקוד האוטומטי ובכך עוזרת ללכוד מכריע רגעים של משחק."

עם ההתייחסות של החברה לאירועי ספורט יש סיכוי סביר, שנראה את המצלמה מאחורי הקלעים של האולימפיאדה הקרובה בפריז.

הודעה לעיתונות באנגלית