איגוד UHD מתכוון להשיק רשמית את מצב הקולנוען  Filmmaker Mode בתערוכת CES2020 שתתקיים בסוף השבוע הבא בלאס ווגאס. ההשקה הלא רשמית התקיימה לפני מספר חודשים (ראה הודעה באתר AV). הפרויקט החל בדצמבר 2018 עם דחיפה משמעותית של טום קרוז שהיה מעורב במפגש בין ברית UHD עם יוצרי הקולנוע, יצרניות טלוויזיות ואולפנים הוליוודיים. המטרה היא שהצפייה בתכנים תהיה לפי איך שהקולנוען התכוון ולא יושפע מטכנולוגיות שונות הקיימות בתחום הטלוויזיות שמשנות את ההגדרות.

הרעיון הוא שיש סטנדרט ברור לכל התעשיה, מתהליך יצירת הסרט ועד הפצתו כולל חומרה ותוכנה אינו חדש. עוד ב-1982 על ידי ג'ורג' לוקאס, לאחר הופעת הבכורה של פרק מלחמת הכוכבים פרק V: The Empire Strikes Back, הוא שכר מדען סאונד לבחון ולשפר את האודיו הקולנועי בכל שרשרת ההפקה כולה מסט לקולנוע וכך נולד פורמט THX שמשמש עד היום אסמכתה לאיכות וקיים בכל תהליך ההפקה והפצה עד לרמות של עמידה בסטנדרט לציוד סאונד ביתי.

כעת הכוונה היא לעשות את אותו הדבר לתחום התמונה. מצב הקולנוען יאפשר לצופים ליהנות מחוויה קולנועית יותר בטלוויזיות ה- UHD שלהם בעת צפייה בסרטים על ידי השבתת כל העיבוד שלאחר העיבוד (למשל, החלקת תנועה וכו') כך שהסרט או תוכנית הטלוויזיה יוצגו כפי שהתכוונו הקולנוען, תוך שמירה על יחס גובה-רוחב נכון, צבעים ושיעורי מסגרת.

בחזית שינוי זה עומדות חברות כמו פנסוניק, LG או Vizio, שיציגו את הדגמים הראשונים שלהן עם מצב התמונה ב- CES 2020.