בחמש השנים האחרונות עלה השימוש בענן בצורה משמעותית בתחום הפוסט. Michael Goldman מ- SMPTE מסביר במאמר שפורסם ב-SMPTE Newswatch כיצד משתמשים בענן ומה העתיד. הוא כותב: מאז שהושקו שירותי הענן של אמזון ב-2005, שנקראו על ידי Richard Welsh (נשיא Sundog Media Toolkit) "מערכת הענן המסחרית הראשונה", הראתה תעשיית הבידור והמדיה התעניינות מיידית על מנת לתת שירותים מסוימים, אבל רק בשנים האחרונות גילתה התעשייה כיצד לרתום את יכולות הענן לשירותיה על ידי שירותי קידוד, שירות שלגביו אנו אומרים שגרם לזינוק מ-0 ל-100 קילומטר בשעה ב-5 השנים האחרונות. יכולות ותוכנות אחרות הלכו בעקבותיו, ויותר ויותר שימושים בענן מתקיימים כיום.