איכות, כמות פיקסלים ומחיר הם הגורמים ברכישה של מצלמות סטילס בארץ לפי מחקר שאלודה קיימה לאחרונה


 


חברת 'אלודה', יבואנית מצלמות אולימפוס בישראל, באמצעות חברת המחקר InterSight מקבוצת שילוב, ערכה סקר בנושא "שוק המצלמות הדיגיטליות בישראל". הסקר נערך בקרב 500 גברים ונשים, בגילאי 18 ומעלה.


מניתוח נתוני הסקר עולה כי ל- 66% מבתי האב בישראל יש מצלמה דיגיטלית, מתוכם ל- 24% יש יותר ממצלמה אחת.


בין השיקולים לבחירת מצלמה נמצא:



  • איכות  – 41%.
  • כמות הפיקסלים – 23%
  • מחיר – 22%.

דוד אלוןדוד אלון, מנכ"ל אלודה, יבואנית מצלמות אולימפוס בישראל, אומר כי כאשר מדברים על "איכות" יש להניח כי הצרכנים מתייחסים למספר אלמנטים במצלמה, ובראש ובראשונה לזום. "הזום מהווה שיקול עיקרי עבור הצרכן בעת בחירת המצלמה הנרכשת. זום רחב מאפשר לצלם אובייקטים רחוקים, ולהתמקד בפרטים הקטנים. אולימפוס השיקה לאחרונה מצלמה ייחודית – SP-550 – המצלמה הקומפקטית הראשונה בעולם בעלת זום רחב מרבי 18x, המאפשרת לצלם בגדול במלוא מובן המילה".


עוד מוסיף דוד אלון כי כאשר מדברים על איכות יש להניח כי הכוונה לקדמה טכנולוגית באופן כללי. "סטנדרד ארבעת השלישים למשל, מהווה היום שיקול עיקרי בעת בחירת מצלמה. תכונה זו, הקיימת במצלמות אולימפוס E-500, E-400 ו- E330, מאפשרת למשתמש ליהנות מגמישות כמעט בלתי מוגבלת, בשימוש בקשת רחבה של עזרים ועדשות, העונים לתקן זה ושעוצבו במיוחד לצילום SLR דיגיטלי, כולל עדשות Zuiko Digital המקצועיות של אולימפוס שזכו לאחרונה בפרס EISA".