בתוכנית הריאליטי של סלקום השתמשו בטכנולוגיה של NewTek
סך של 17מקורות וידאו, 24 שעות ביום, 7 ימים בשבוע, שלושה שבועות
חודש לאחר סיום שידור תוכנית "מגודלים" בסלקום, משה זעפרני שותף בכיר ב- NMP פתרונות, מספר על המורכבות של התוכנית שהייתה הראשונה מסוגה בארץ.
"לפני מספר חודשים, נציג חברת ההפקה פנה אלינו על מנת שנמצא פתרון במחיר סביר המאפשר לצלם מספר מקורות וידאו, לנתבם ולהעבירם לרשת הסלולארית תוך ביצוע הקלטה למטרות ארכיב".
הבעייתיות בפרויקטים מסוג זה נובע בעיקר מריבוי ערוצי הוידיאו והצורך לסנכרן את הערוצים.
בשוק קיימים מספר פתרונות לנושא זה: שימוש במצלמות שידור המאפשרות סנכרון של אות הוידאו או שילוב של "קופסאות שחורות" המבצעות סנכרון בין המקורות הצילום. שתי האפשריות משלבות פתרונות יקרים שלא התאפשרו על ידי ההפקה.
לאחר בחינה של מגוון פתרונות החלטנו להציע את מערכת הניתוב של חברת NewTek מדגם VT5המאפשרת הזנה של עד 24 מקורות וידאו שונים.
משה מספר על יתרון המערכת: אפשרות להזין מקורות וידאו שאינם מסונכרנים. בפועל כל אות המוזן למכשיר עובר עיבוד ובשלב זה מסנכרן את האות למערכת כולה וכך למרות שהמקורות במקור אינם מסונכרנים, הרי שלאחר ההזנה למערכת ניתן לבצע ניתוב ללא חשש של קפיצות או מעברים לא נקיים. זהו דבר משמעותי ביותר עקב העובדה שההפקה לא קיבלה תקציבים גבוהים.
לאחר שקיבלנו את מפרט הדרישות הסופי של ההפקה בחנו שוב את הפתרון המוצע. דרישות ההפקה היו מורכבות וכללו: 17 מקורות וידאו שונים וכן מספר מקורות סאונד שונים, שהיו צריכים להיות מנותבים בזמן אמת, 24 שעות ביממה במשך שלושה שבועות.
מערכת VT5 ענתה לדרישות של ההפקה וכללה אפשרות להקלטה על גבי הכונן הקשיח הפנימי. פורמט ההקלטה שנבחר לפרויקט זה היה QuickTime באיכות של 8 מגה ביט לשנייה.
בנוסף המערכת מאפשרת יכולת של סגירה של קובץ ההקלטה ופתיחה של קובץ הקלטה חדש מיידי בלחיצת כפתור דבר שענה לדרישה של ההפקה לאפשר גישה לחומר הגלם ללא צורך בהפסקה של ההקלטה.
על מנת לאפשר הקלטה רציפה (VT5 מאפשרת הקלטה של עד ארבעה ימים רצופים), אחד הנהלים היה שכל 24 שעות החומר היה מועתק דרך רשת תקשורת שחוברה ל-VT5 למערכת ארכיב חיצונית (כונן קשיח שהיה מחובר למחשב אחר) והחומר על גבי ה- VT5 היה נמחק.
בחומרים שהועברו השתמשו לצרכים נוספים כגון יצירת קדימונים, פרסומת במהלך תקופת השידורים וכיום ניתן לצפות בסיכומים היומיים באתר התוכנית או ב-VOD של HOT.
בפרויקט שולבו מבחר מצלמות שהיו מצוידות בעדשות שונות כולל עדשות רחבות ועדשות ממונעות. בנוסף לשליטה על העדשות, המצלמות חוברו למערכות צידוד והגבהה שאפשרו לבצע מעקב אחרי המשתתפים או לשנות זוויות בהתאם להנחיות הבמאי. הפעלת המערכת כללה צלמים שצילמו את האירועים כל העת, בימאי ונתבים שעבדו במשמרות.
תחום הסאונד היה מורכב לא פחות. בפרויקט היו מיקרופונים שחלקם מיקרופונים צוואר וחלקם מיקרופונים היקפיים. כל הסאונד נותב למערבל קול, וערוץ המאסטר שהופק על ידי המערבל הוזן לתוך VT5 לצרכי סנכרון ושידור.
התוצר הסופי שיצא ממערכת ה-VT5 הוזן למערכת אשר שידרה את השידור הישיר לאתר אינטרנט וכן לסלולר. כיום מכיל האתר ארכיון מבחר קטעים ששודרו במהלך התוכנית.
תפעול מערכת בוצע על ידי נתבים שנשכרו על ידי חברת ההפקה לאחר שאלו עברו הכשרה על אופן ההפעלה של מערכת ה-VT5 במשרדי חברת NMP.