יורוקום תקשורת דיגיטלית נציגת Panasonic השיקה היום לראשונה את מסך ה- FULL HD 3D הראשון בעולם המיועד לשיווק מסחרי.


 


מערכת התלת מימד הביתית של Panasonic, שמוצגת בישראל זכתה לאחרונה בתערוכת האלקטרוניקה CES בפרס החדשנות. המערכת כוללת שלוש יחידות: מסך פלזמה HDTV בגודל 50 אינץ דגם TH-P50VT20, נגן בל ריי דגם DMP-BDT300 עם תמיכה בסרטי תלת מימד ומשקפי תלת מימד אקטיביות ודקורטיביות של Panasonic עם טכנולוגיית High-precision  לסנכרון מושלם של התמונה לשתי העיניים.


 


לדברי מוטי אלמליח, מנכ"ל יורוקום תקשורת דיגיטלית,  "בביקור האחרון של משלחת בכירים מPanasonic יפן הובטח כי ישראל תהיה בין המדינות הראשונות בעולם לחדירת מערכות תלת מימד והשקה זו מוכיחה הלכה למעשה את מחויבות Panasonic העולמית לשוק הישראלי". לדבריו, "אין ספק כי מסך התלת מימד יהווה את המהפכה הבאה בתחום הטלוויזיות וישפיע בעתיד הנראה לעין על כל שרשרת הערך החל מהתכנים דרך הממירים ועד למסכים עצמם".


ע"פ תחזית איגוד ה- CEA בארה"ב בשנת 2010 ימכרו כ- 4.2 מיליון מסכי טלוויזיה התומכים בפורמט התלת מימד ואילו ב- Panasonic הגדירו כיעד מכירת מיליון מסכי תלת מימד בעולם עד סוף השנה.


מתוך מטרה לנסות ולשכנע את הצרכנים לאמץ את הטכנולוגיה החדשה החלה Panasonic לנקוט השנה במספר מהלכים: בחודש שעבר הודיעה החברה על הקמת מרכז להפקת כותרי Blu-ray בשלושה מימדים בסמוך למעבדת המו"פ שלה בהוליווד (ידיעה באתר (AV, בתערוכת CES חשפה החברה את השת"פ שלה עם חברת Direct TV שתשיק בחודש יוני בארה"ב שלושה ערוצי טלוויזיה בתלת מימד (ידיעה באתר (AV, לאחרונה סיימה החברה ניסוי מוצלח של שידור אולימפיאדת החורף בוונקובר במסך תלת מימד (ידיעה באתר (AV,  ואף חתמה עם רשת Best Buy בארה"ב על תחילת מכירת מסכים ב- 300 סניפי הרשת.


ביורוקום תקשורת דיגיטלית אופטימיים לגבי הצלחת מסכי התלת גם מימד בישראל. לדברי אלמליח, "לאור ההכרה השנה של התעשייה בנגן הבלו ריי כמקור העיקרי לתכני 3D, היציאה המתוכננת השנה של מספר כותרי 3D, המאמץ של קבוצת יורוקום לנסות ולשדר את המונדיאל בתלת מימד והפעילות שאנו מתכננים בערוצי הספורט והלייפסטייל לקידום הנושא, כל אלו ועוד יסייעו בידינו להפוך את הטכנולוגיה החדשה ללגיטימית עבור לקוחות המחפשים ערך מוסף  וקדמה טכנולוגית במסך הביתי שלהם".


אלמליח מסכם כי "כבר בחודשים הקרובים יוכל הצרכן הישראלי ליהנות ממסכי FULL HD במחירים תחרותיים בעלי יכולת תלת מימד מובנית".


סדרת VT (ה-T מסמך תלת מימד) הינה סדרת הכניסה של Panasonic לתלת מימד. המסך שהובא לישראל לצורכי תצוגה הוא  TC-P50VT25 (בארץ ישווק בספטמבר דגם ה TH-P50VT20 האירופאי). מדובר במסך FHD 3D בגודל 50 אינץ שבבסיסו המסך עומדת טכנולוגית ה-  Frame Sequential. טכנולוגיה זו מציגה אותות וידאו נפרדים ע"ג המסך ברזולוציית FULL HD  בקצב של 60 תמונות לשנייה עבור כל עין. (כלומר המסך מציג סה"כ של 120 תמונות לשנייה באיכות FHD עבור שתי העיניים).


 


במקביל שיפרה Panasonic את מהירות תגובת הפוספורים במסך באמצעות טכנולוגיית Crosstalk Reduction. הטכנולוגיה מקטינה לשליש את זמן כיבוי הרכיבים הזרחניים במסך הפלזמה (ע"י שימוש בחומרי הפוספורים הזרחניים אדום/ירוק) ובכך מושגת תמונה צלולה וחדה ללא תופעות של "טשטוש ומריחה". תהליך זה גם מגדיל את טווח הפקת הצבע של המסך וכתוצאה מכך מתקבלת תמונה בהירה וחדה יותר בצפייה בתכני 2D ו- 3D.


 


טכנולוגיית 600Hz Sub Filed Drive בשילוב עם מעבד תמונה מהיר במיוחד Intelligent Frame Creation)) מאפשרים לחלק כל תמונה ל- 12 תמונות ביניים ולהכפיל בהם את קצב הצגת התמונות לשנייה. כך המידע המוצג בכל נקודה על המסך מחודש במהירות של 600 פעם בשנייה. פתרון זה מאפשר למסך להגיב לשינויים בתמונה במהירות אדירה, ולקבל תמונה חלקה גם בסצנות האקשן המהירות ביותר.


 


באמצעות הקטנת זמני הפריקה החשמליים בתוך תאי הפיקסלים במסך ה-3D, גווני האפור הרגילים הופכים לדרגות של שחור אמיתי עד לצבע שחור טהור בצורה אחידה על פני כל המסך, וכך עולה דרמטית יחס הניגודיות הטבעית (לא דינאמית) בתמונה עד לרמה של 5,000,000:1  (לעומת  40,000:1 במסך מסדרת V10).


 


עוד כולל המסך כניסת 1.4 HDMI, המאפשר להעביר במקביל 2 אותות FHD במקביל (אחד לכל עין). במסך קיימים שני חיבורי USB אליהם ניתן לחבר מצלמת סקייפ מבית Panasonic המנפיק תמונה באיכות HD ומקלדת אלחוטית לגלישה נוחה באתרי האינטרנט בשונים.


 


גם מסך זה, בדומה למסכי ה- NeoPDP המשווקים בישראל, ישנה תאימות לתקן THX שיצרה חברת  Lucasfilm תקן זה הוא  המחמיר ביותר בתעשייה  לדרישות הנדסיות ממסך ומכיל בתוכו סטנדרטים גבוהים ביותר בכל הרמות: דיוק בצבע, רמת שחור , דרגות האפור, עוצמת הארה, זווית צפייה, יכולת עיבוד התמונה להעלים רעשים, לבטל ריצודים , תנועה חלקה ועוד.


 


Panasonic אף דאגה לצייד את הסדרות החדשות של מסכי התלת מימד שלה בטכנולוגיה ירוקה. בין היישומים: חיישן Eco Mode המתאים את עוצמת האור במסך לתאורה בחדר ובכך שומר על האנרגיה וחוסך בחשמל, כל המסכים עומדים בתקנים קפדניים של איכות הסביבה ושימוש בחומרים נטולי עופרת (Lead Free ) ידידותיים לסביבה.


 


דגמים נוספים של מסכי FHD 3D של Panasonic שצפויים להיות מושקים באירופה במהלך השנה הקרובה הם:  P50VT20 , P54VT20 , P58VT20 והיהלום שבכתר ה- P65VT20. לישראל יגיע בחודש ספטמבר המשלוח הראשון של מסכי ה- 50 וה-65 אינץ.


           


משקפי 3D אקטיביות (active-shutter glasses) עם סוללה פנימית – במשקפיים קיימת מערכת תזמון ייחודית המבוססת על טכנולוגיית ה- High-precision. המערכת מאפשרת  שליטה על קצב מהיר מאוד של פתיחה וסגירה של כל עדשה, בדיוק מרבי.


 


המשקפיים הינן קלות במיוחד ומגיעות עם מסגרת אלסטית מתכווננת לצורות ולגודלי פנים שונים, מילדים ועד למבוגרים.  מבנה המסגרת עמיד בתהליכי פתיחה/סגירה חוזרים ונשנים. כמו כן, המשקפיים הינם בעלי עיצוב ייחודי המתאים גם לאנשים המרכיבים משקפיים וישנו מנגנון כיבוי אוטומטי הדואג לכבות אותן במידה והן יורחקו אל מחוץ לטווח הצפייה למשך יותר מ- 5 דקות.


 


יחידת הבלו ריי DMP-BDT300 הינו הדור האחרון של מכשירי הוידאו. נגן זה מאפשר תצוגה של סרטי תלת מימד לצד תצוגה של סרטים רגילים. המכשיר הוטמע מעבד תמונה חדש (UniPhier Image Processor),  המציב סטנדרטים חדשים, לדברי החברה, בעיבוד תמונה דיגיטלי ומותאם בדיוק מרבי לדרישות הגבוהות של טכנולוגיית ה-  Frame Sequential העומדת בבסיסה של  מערכת ה- Full HD 3D של Panasonic.


 


בבלו ריי BDT300 אף נעשה שילוב בין טכנולוגיית עיבוד תמונה מתקדמת ( PHL Reference Chroma Processor) ומערכת להפרדת צבעים ברזולוציה גבוהה (Adaptive High Precision 4:4:4), מה שמאפשר לו להפיק דיוק כפול באיכויות צבע מדויקות לפרטי פרטים עם מרקם ועומק תמונה מרשימים נאמנים למקור באיכות 1080p FHD)  לכל עין בנפרד).


 


עוד פעולה ששודרגה במכשיר התלת מימדי היא  P4HD Enhanced Full HD Up sampling. בעזרתה ניתן לשדרג סרטי קולנוע DVD רגילים לאיכויות של FULL HD. באמצעות פעולת ה-Up sampling היחידה, התמונה מנותחת בצורה ממוחשבת והמערכת בודקת את העיבוד הטוב ביותר עבור כל פיקסל בנפרד, ליצירת התאמה מלאה ואיכות תמונה מרבית.


 


היחידה כולל 2 יציאות HDMI: יציאת 1.4HDMI ראשית להפקת תמונת תלת מימד איכותית ויציאת HDMI 1.3 משנית לחיבור למערכות ה-  Audio. עוד כולל הנגן יציאה ל- 7.1 ערוצים כולל  Dolby® True HD ו-DTS, אופציה לחיבור מתאם אלחוטי וחיבור USB שקורא את כל הפורמטים.


 


המכשיר מגיע עם שקע LAN המאפשר תכונת VIERA CAST: תכונה ייחודית של  Panasonic  המאפשרת חיבור הנגן וצפייה ישירה במספר אתרים נבחרים כגון: YouTube, Picasa TM  ו-Bloomberg. כמו כן, תוכנת BD-Live  מאפשרת הורדת סרטונים, בונוסים ומשחקי וידאו (בסרטים התומכים בתכונה) ושמירתם בנגן עצמו או על כרטיס זיכרון SD-CARD .


 


המחיר בישראל של מערכת התלת מימד של Panasonic יקבע בסמוך למועד השקתו בישראל לקראת חודש ספטמבר. יש לציין כי לפני מספר שבועות הושקה מערכת התלת מימד ביפן תחת תג מחיר של 4,800 דולר (מסך+נגן+משקפיים) ואילו בארה"ב שהוגדרה כאזור ההשקה המרכזי של הקונצרן לשנה הקרובה מוצעת חבילת ה- D3 תחת תג מחיר של 3,000 דולר בלבד.