מכללת bpm מקיימת ביום שלישי הקרוב סמינר בנושא ערבול והפקת מאסטר לאנשי מיקצוע
מכללת bpm המכללה לסאונד ומוסיקה מתקדמת מתקיימת ביום שלישי הקרוב 30.12.08 בין השעות 17:00-19:00 סמינר מיקס ומאסטרינג מקצועי בהנחיית יורם וזאן, עלות כניסה: 50 שקל, לסטודנטים ובוגרי מכללת bpm – הכניסה חופשית
יורם וזאן – Recording engineer עם התמחות של 20 שנות ניסיון בניו יורק במיקסים ומסטרינג. בוגר בי"ס לסאונד IAR בניו יורק שם גם לימד 6 שנים Institute of audio research NYC. היה הבעלים של אולפן הקלטות במנהטן בשם Firehouse recording studios, מאולפן זה יצאו תקליטים ודיסקים שמכרו יותר מ- 20 מיליון עותקים בכל העולם.
מיקס ומאסטרינג – אז מה בעצם המטרה?
באולפן ההקלטות מקליטים שיר אחד בכל פעם, כך שטכנאי ההקלטה ממוקד בשאיפה ליצור שיר נהדר בכל פעם. התוצאה, עם זאת, היא בדרך כלל אוסף של שירים בעלי עוצמות שונות וכוונוני EQ שונים. בתהליך הפוסט-פרודקשן (המכונה מאסטרינג), טכנאי מקצועי תורם לאחידות בדיסק תוך שימוש באקולייזרים, קומפרסורים וסוגים נוספים של עיבוד דינמי ליצירת אחידות בסאונד בכל הקטעים.
בנוסף, בפוסט-פרודקשן ניתן להוסיף לעוצמה הכוללת של האלבום באמצעות שימוש זהיר בקומפרסיה, עד רמה שבה האלבום יוכל להתחרות בכל אלבום גדול. טכנאי המאסטרינג גם מוודא שהמוזיקה תישמע נהדר – בין אם היא מנוגנת במכונית, בדיסקמן או במערכת איכותית במיוחד. במאסטרינג לדיסק, הסאונד של הדיסק יעבור אופטימיזציה, כך שהדיסק ישמע חם ומלא, תוך העלאת העוצמה הכוללת והדגשת פרטים שלא היו ברורים עד אותו השלב. תהליך הפוסט-פרודקשן מסייע גם בפתרון בעיות כמו פאזות הפוכות והפחתת רעש כללית.
זוג אוזניים רעננות יכולות להוות את ההבדל בין דיסק שנשמע טוב ודיסק שנשמע נהדר. אחד היתרונות הגדולים בפוסט-פרודקשן הוא שאיש סאונד מקצועי ונייטרלי זוכה להזדמנות לבחון את המאסטר ולהחליט איך להוציא את המרב מההפקה שלכם. אחרי שבועות או חודשים באולפן הקלטות, בהם הקשבתם לדיסק שלכם שוב ושוב, זוג אוזניים רעננות יכולות להעניק לפרויקט פרספקטיבה עבורכם ולספר לכם האם הדיסק ישתפר באמצעות תהליך הפוסט-פרודקשן, או שלא. ככלות הכל, יש לכם הזדמנות אחת בלבד לגרום למוזיקה שלכם להישמע הכי טוב שאפשר. הבחירה כולה שלכם.
לשיפור ההקלטה שלכם, טכנאי מאסטרינג יכול:
· להגביר את העוצמה הכוללת.
· לתקן פגמים קלים במיקס בעזרת עבודת EQ.
· לשפר את הזרימה על ידי שינוי המרווחים בין הקטעים.
· לבטל רעשים בין קטעים.
כאמור, המאסטרינג הוא שלב חשוב ומהותי בכל הפקה מוסיקאלית. לכן, כדי לבצע אותו באופן המקצועי ביותר יש ללמוד מהגורמים המנוסים והטובים בתעשייה.