מצלמות FS7 של סוני ו-C300 Mark II של קנון הנן מצלמות פופולריות מאוד בין מפיקי סרטים ותחנות שידור בעולם. גרסה II של מצלמת קנון מלהיבה את הצלמים הרבה יותר מאשר הגרסה הראשונה של המצלמה מאז ההכרזה של גרסה II השנה בתערוכת NAB. לעומתה מצלמת סוני כוללת מגוון גדול של יכולות ומחיר אגרסיבי מאוד לעומת סדרת מצלמות EOS של קנון.


הצלם Evan Bourcier מ-LensProToGo לקח את שתי המצלמות להשוואה. הווידאו בוחן את שתי המצלמות בכמה נושאים כגון: תחום דינמי, רגישות לאור, שימוש, הילוך איטי, ארגונומיה ועוד, ומנסה להסביר את ההבדלים בין שתי המצלמות למרות ההבדל העצום במחיר ובסופו של דבר איזו מצלמה היא המצלמה הנכונה (6:22 דקות).


 



 


התחום דינמי (13 stops) ומרחב הצבע של שתי המצלמות דומה.


יתרון מועט למצלמת קנון בתחום של צבע עור וכן במספר אספקטים נוספים בתחום הצבע אבל לא משהו משמעותי.


צילום בקצבי תמונה מהירים: מצלמת סוני היא מנצחת ברורה ברמת המפרט (60 תמונות בשנייה ב-4k לעומת 60 תמונות ב-HD במצלמת קנון) ובעובדה שהצילום בקנון הוא במצב של חיתוך, מה שמקטין את זווית הראייה בצורה משמעותית.


ארגונומיה במצלמת C300 Mark II: יתרון משמעותי כולל תפריטים פשוטים וברורים יותר.


רגישות לאור עד 4,000 ISO. שתי המצלמות הפיקו תמונה טובה, אבל במצב של 6,400/8,000 ISO התמונה החלה להיות רועשת במיוחד בצללים, נראה שלמצלמת C300 Mark II יש יותר חדות ותחום דינמי בתת-חשיפה. בסך הכול המצלמות דומות.


יכולות נוספות שיש למצלמות קנון: טכנולוגיית אוטופקוס, ב-HD המצלמה יכולה לצלם ה-444, הקלטת פרוקסי על כרטיס SD כאשר מצלמים ב-4k,


בסך הכול שתי המצלמות יצאו שוות, הצבע קצת יותר טוב בקנון, לעומת זאת צילום הילוך איטי טוב יותר בסוני. אני אישית הייתי מעדיף להשתמש ב-C300 Mark II בגלל הארגונומיות והתפריטים. לצערי המחיר הרבה יותר יקר לצילום יומיומי. ה-C300 תגרום ליום שלך להיות קל יותר, אבל אם יש בעיות תקציב אז עם הבעיות שיש ב-FS7 אפשר להתמודד.