צלם הטלוויזיה וסרטי הדוקו Jon Neely חולק את הניסיון שלו במעבר ממצלמת פנסוניק GH4 שבה השתמש תקופה ארוכה למצלמת סוני A7s II. הוא מספר: שמענו זאת מספר רב של פעמים, שלא צריך להיות מופתעים בכל נושא של פונקציונליות ויכולות של מצלמת GH4 וכן התפריטים שהנם טובים יותר מ-A7s II. נכון, קשה להשוות מצלמת Micro 4/3 למצלמה עם שבב  FF פשוט כיוון ששתי המצלמות מפיקות תמונות שונות.


אין ספק שמצלמות סוני, ובמיוחד מצלמת A7s II, הן המנצחות בנושא של צילום בתנאי תאורה קשים, אבל יש הרבה יכולות ופונקציות שניתן למצוא ב-GH4 שחסרות במצלמות A7s או A7s II.


חלק ניכר מהחסרונות הקיימים במצלמת A7s II ידועים לצלמי וידאו רבים שבחנו את המצלמה. זמן סוללה נוראי, תפריטים מסובכים, peaking מוגבל ומיקום הכפתור של ההקלטה הם חלק מהאתגרים שצריך להתמודד איתם.


כצלם דוקו, שעובד לעתים קרובות במצבים של מעט אור, נראה שמצלמת סוני היא קפיצת דרך בהשוואה למצלמת פנסוניק. תחום דינמי הוא דבר נוסף שצריך לקחת בחשבון. הדבר הנהדר במצלמת סוני שגם כאשר מצלמים ברגישות גבוהה, יש עדיין תחום דינמי רחב שניתן להשתמש בו לעומת התחום הדינמי של מצלמת GH4 שצונח כאשר משתמשים ברגישות שונה מרגישות המקור (native).


מערכת הייצוב בעלת 5 הצירים הקיימת במצלמת סוני היא פונקציה יעילה נוספת, במיוחד במצבים של צילום בסגנון run-and-gun, מה שמאפיין צילום דוקו, וכך ניתן ל"סחוט" את העדשה בהסתמך על מערכת הייצוב. היכולת לקבל את הטוב משני העולמות זוהי נקודה חשובה במצלמת A7s II.


עדיין, מצלמת GH4 תיתן את התמורה הטובה ביותר לכסף ביחס ליכולות שהיא כוללת, אבל אם צילום ב-FF, צילום בתנאי תאורה קשים, מערכת ייצוב תמונה פנימית ותחום דינמי גדול הם הדברים החשובים לך כצלם, אז מצלמת סוני תהיה הבחירה הטובה יותר. בסופו של דבר לא משנה מה אתה בוחר לרכוש, זו תמיד אותה הצעה: צא החוצה, צלם, תלמד ותמיד תיהנה מהתהליך.


למקור המאמר (פורסם ב-4k Shooters)