פורמט Raw הוא המלך בכל הנוגע לצילום סטילס. למעשה, כל מקצוען יצלם רק ב-raw כדי להבטיח את איכות התמונה הטובה ביותר וגמישות מרבית בפוסט.
לווידאו אין את המותרות של פורמטים גולמיים זמינים וקלים לשימוש, למרבה הצער, אבל ה-raw הופך נגיש יותר ויותר.
פורמט ProRes RAW של אפל, הוא אחד הפופולריים הקיימים במצלמת סוני FX3. ניתן להשתמש בפורמט זה כאשר מחברים ליציאת HDMI מקליט של Atomos. יוצר הסרטים ג'וש סאטין (Josh Sattin) פרסם סרטון בו הוא בוחן האם כדאי לצלם ב-Raw בהשוואה לקודים הפנימיים האיכותיים.
00:00 – פתיח
01:33 – הבהרה וצבעים (צילום חוץ)
03:11 – גווני עור, ניגודיות ורוויה (צילום חוץ)
03:48 – טווח דינמי וגווני עור (צילום חוץ)
05:01 – חסות
06:24 – הסבר בדיקות המעבדה
07:29 – בדיקות מעבדה – צבע, ניגודיות, רוויה וגווני עור
10:18 – בדיקת מעבדה – הפחתת רעש
12:18 – רגישות כפולה
12:38 – סיכום
למי שרוצה את מרב המידע בצבע ובפרטים, צילום עם ProRes RAW הוא הפתרון הנכון, במיוחד למשתמשים שמיעדים את חומרי הגלם לעיבוד צבע או אפקטים ויזואליים בפוסט; אבל עבור רוב הצלמים ההקלטה הפנימית בהחלט מספיקה.