אוטופיה רכשה מ DM חברת הבת של יורקום, נציגת Panasonic בישראל, את אחת המצלמות הראשונות בעולם מדגם AG-3DA1 (ידיעה באתר AV) מצלמה זו הינה היחידה כיום בשוק המאפשרת צילום תלת מימדי באיכות שידור ללא צורך במיתקון יעודי כל שהוא. המצלמה שהינה המצלמה הראשונה מתוך שתי מצלמות שהוזמנו מהווה את הרכישה הראשונה של ציוד המיועד לתלת מימד בארץ של אוטופיה.
"אני מעריך כי מצלמה זו תשנה את כל המגמה של תלת מימד בארץ" אומר איווי טבצ'י הבעלים של אוטופיה. "עד לפני חצי שנה כדי ליצור תמונה תלת ממדית היה צריך לשלב בין שתי מצלמות/עדשות ולבנות מיתקון שימקם את המצלמות במרחק נכון אחת מהשנייה, וזאת על מנת לאפשר צילום של שני ערוצי וידיאו מקבילים וכך ליצור תמונה תלת ממדית, ערוץ אחד לכל עין.
המצלמה של פנסוניק מאפשרת את אותו דבר, אבל בצורה פשוטה בפועל קיימות שתי המצלמות בגוף אחד (המידע מוקלט על שני כרטיסי SD נפרדים) מה שמפשט את תהליך הצילום בצורה משמעותית, ובנוסף הבמאי יכול לצפות בתוצאה תלת ממדית עוד בשלב הצילום. (לצורך זה נרכש מוניטור של פנסוניק הכולל הזנה של שני המקורות בגודל 24 אינץ).
על מנת לקבל את התמונה התלת מימדית ברמה הגובהה ביותר יש לכייל את המצלמה לפני כל צילום, הכיול מתבצע על ידי שינוי המרחק האופקי של העדשות בהתאם לעומק השדה של הנושא המצולם, הכיול הינו פשוט ונעשה במספר שניות. לאחר הכיול לא ניתן לצודד את המצלמה, כל התנועה תלת ממידית שאנו נצפה מיוצרת בשלב הפוסט.
כמו כל טכנולוגיה חדשנית גם מצלמה זו מושכת עניין רב, מפיקים מכל התחומים בוחנים את הטכנולוגיה וכיצד הם יכולים לשלב זאת בפרויקטים שלהם, אנו כבר נמצאים בשלבים שונים של משא ומתן לגבי הפקות שונות. אני מעריך כי ההפקה הראשונה תהיה כבר בחודש הקרוב.
אני מעריך כי תחום סרטי התדמית, ומרכזי המבקרים יהיו המגזרים הראשונים שישלבו את הטכנולוגיה התלת ממדית, במיוחד לאור העובדה שניתן לשלוט על הסביבה של הצופה והאמצעים שהוא צופה בהם. השלב הבא להערכתי יהיו קלטות הילדים. זהו גימיק שיביא לרכישות של הכותרים, ויתכן שגם צלמי האירועים כולל חתונות יגלו עניין צלמים שירצו לבלוט בשוק הרווי הקיים.
אני חייב לציין גם את תעשיית הסרטים למבוגרים שאני מאמין שתגלה עניין בתחום התלת ממד. תעשיה זו, שמגלגלת מיליארדי דולרים בשנה, הינה הראשונה לאמץ טכנולוגיות וראינו זאת בתחום ה–DVD ובתחום ה–HD ואני מעריך כי גם בתחום התלת ממד התעשייה הזו תהווה את אחד הגורמים העיקריים שידחפו את הטכנולוגיה קדימה.
המגבלה של תחום העריכה כמעט ואינה קיימת בתחום התלת ממד ואנו בודקים כרגע איזו מערכת עריכה תספק את התוצר הטוב ביותר. בפועל אנו עורכים רק ערוץ אחד ובסיום העריכה משלבים את שני הערוצים.
חשוב להבין כי לא מדובר בטכנולוגיה שראינו בתוכנית הריאליטי "הישרדות" שם השתמשו בפילטר שונה על כל עין, דבר שפוגם גם באיכות וגם בצבע אלא מדובר בטכנולוגיה המשלבת משקפיים אקטיביות, דבר המאפשר לנו לשמור על איכות הצבע וכך התלת ממד נראה בצורה הרבה יותר טובה.
מצלמה זו מהווה כאמור את הסנונית הראשונה ובאוטופיה אנו נמצאים בשלבים שונים של משא ומתן מול חברות שונות לרכישת יחידת מתקון, שתאפשר לנו חיבור של שתי מצלמות איכותיות כגון RED/Panasonic , וכך לספק פתרון ללקוחות שחייבים לשלב תנועה ואיכות גבוהה יותר בעת הצילום, אני מעריך שזה ישולב במיוחד עבור הפקות קולנוע," מסכם איווי.