מאז השנה שעברה, שתי החברות, קנון וניקון, חוות ירידה במכירות בהיקף של 17% בעסקי הצילום (imaging business).
קנון מדווחת שהמכירות ירדו ב-17% בעוד שניקון מדווחת שהמכירות ירדו ב-17.9%. זו איננה הפתעה. בפועל, המכירות של מצלמות ייעודיות נמצאות כל הזמן בירידה מתמדת. הסיבה העיקרית לכך היא שמצלמות הסלולר בשילוב היישומים המאפשרים שליטה ואפילו צילומים שטוחים הפכו ליריב ראוי בעבור מצלמות DSLR.

קנון:
קנון מסכימים כי עליית מצלמות הטלפון החכם אכן חותכת במכירות של מצלמות DSLR "ההתכווצות בשוק המצלמות בשוק העדשות הניתנות להחלפה, בעיקר DSLR, נמשכה עם התפשטות הטלפונים החכמים", מוסרים מקנון. לדברי החברה, ההשלכות של הנושא יהיו "ירידה משמעותית במכירות ורווחים."
ייתכן כי אפשר למצוא מעט עידוד בסיפור, כיוון שברבעון הראשון של השנה המכירות של קנון היו אפילו גרועות יותר, עם עד 19 אחוזים ל 850,000 יחידות.
"זה משקף את ההשפעה המשולבת של התכווצות מואצת בשוק עבור מצלמות DSLR בפרט, מצלמות ברמת כניסה, והאטה כלכלית בסין שהוא שוק גדול של מצלמות DSLR אומרים מהחברה.

ניקון:
גם בניקון מסכימה ששוק המצלמות המאפשרות החלפת עדשות ומצלמות דיגיטליות קומפקטיות התכווץ.
"למצלמות המאפשרות החלפת עדשות כמו D850, מצלמת DSLR המכירות היו טובות" נמסר מניקון "אבל מבחינת כמות המוצרים של מצלמות בעלות עדשה מודולרית ומצלמות קומפקטיות, המכירות ירדו בצורה משמעתית".