הצלם גונ'י בהירי, הבעלים של אתר cinema5d, בחן את המצלמה החדשה של סוני a6300 שהושקה לאחרונה. הוא כותב: "לאחר עבודה של יום עם המצלמה אני מופתע כיצד טכנולוגיית הפקת הסרטים התקדמה בשנים האחרונות. אנחנו רק בתחילת שנת 2016 ונראה שהשנה תהיה שנה מדהימה לאוהבי הטכנולוגיה שאוהבים כלים חדשים לא יקרים כדי להרחיב את היצירתיות שלהם."
בפחות מ-1,000 דולר ניתן לצלם במצלמה באיכות 4k, S-Log 2, S-Log 3, שבב APS-C, אפשרות החלפת עדשות והילוך איטי ב-HD עד לקצב של 120 תמונות בשנייה (NTSC).
להלן רשימת היתרונות של המצלמה (לא בסדר מסוים):
· צילום פנימי 4k ב-XAVC s
· צילום 1080p בקצב של 100/120 תמונות בשנייה
· אפשרות הקלטת פרוקסי במקביל
· מערכת אוטופוקוס מצוינת בווידאו
· עינית ומסך איכותיים
· שבב APSc עם אפשרות החלפת עדשות
· אפשרות שינוי זוויות מסך
· מצלמה עולמית (PAL/NTSC)
· טעינה של הסוללת דרך ממשק USB במצלמה
· כניסות להקלטה סאונד ממיקרופון חיצוני כולל כניסות XLR (עם מתאם k1m/k2m XLR)
· שליטה ידנית על הסאונד
· מגוון של כפתורים שניתנים להגדרה כולל שינוי כפתור ההקלטה
· חיבור המצלמה למתח חיצוני דרך ממשק USB
· ניתן לצלם ולטעון את הסוללה במקביל
· זמן סוללה טוב
החסרונות של המצלמה:
· אין מטען ייעודי
· אין יציאת אוזניות
· העינית קשיחה מדי וקשה יהיה להחליף אותה בפתרון טוב יותר
· העינית והמסך נכבים כאשר מחברים מקליט/מוניטור חיצוני דרך HDMI
· הילוך איטי רועש מעט (כולל אפקט slightMoiré)
· רעש בקדם מגבר סאונד
· הסמנים בעינית ובמסך לא מיושרים
· אפקט rolling shutter נראה
המסקנות שלי:
בעבור המחיר הזה המצלמה נחמדה. הייתי רוצה שבהקלטה של קצבי תמונה מהירים התמונה תהיה נקייה יותר והייתי מצפה שסוני היו מתייחסים לסאונד בצורה רצינית יותר. למרות זאת, אני מעריך שיש גבול למה שניתן לבקש ממצלמה בתקציב כזה. בסיכומו של דבר, זה כלי מצוין לעבודה והיא תתאים גם למשתמשים ביתיים וגם למשתמשים מקצועיים – במיוחד בהתייחס למחיר.
נקודות לציון:
לא הייתה כל בעיה של חימום אבל יש צורך בבדיקה מעמיקה יותר בנושא זה.
כל הצילומים עם הגימבל נעשו במצב של אוטופוקוס על מנת לבחון את הטכנולוגיה החדשה. מערכת האוטופוקוס הייתה מהירה ומדויקת מאוד אבל חשוב לציין שעדשות שונות ייתנו תוצאות שונות. כל הצילומים בוצעו בעדשה של סוני 16-35 מ"מ F/4.
הסאונד הוקלט על המצלמה, הייתי רוצה מאוד שתהיה יציאת אוזניות. לא הייתה לי הזדמנות לצלם במצלמה בתנאי תאורה קשים.
בצילום הווידאו השתמשו ב-S-log 2. רוב הצילומים בוצעו ברגישות של 800 ISO (רגישות טבעית), הסרט נערך בפרמייר פרו CC, LUT של James Miller.